1

Onderwerp: tips voor kleuren marsepein

Hallo,

Ik ben een echte beginneling met het opmaken van taarten en heb dus aan jullie een paar vraagjes.
Hoe kan ik het beste de marsepein kleuren, met de hand of kan het ook met de deeghaken van de mixer ???( ik heb kleurpoeder)
Mijn cake is vanavond helaas mislukt, bleef half in het blik zitten, dus ik kan morgen nog niet aan de slag.

alvast bedankt,

Esther

2

Re: tips voor kleuren marsepein

Hoi,

Je kunt de marsepein alleen in de mixer kleuren als je echt een hele goede hebt. Ik heb het 1x gedaan in mijn kitchenaid en ik was er niet echt tevreden mee. Je moet precies de goede hoeveelheid erin doen anders "pakken" de haken de marspein niet. En de mixer had er wel moeite mee. Ik kleur liever met de hand en het liefst met kleurpasta/gel. Als je geen kleurstof aan je handen wil hebben dan kun je van die latex handschoenen gebruiken. Succes met je cake!

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: tips voor kleuren marsepein

Hoi

Nog een tip tegen het plakken aan het bakblik. Voer het blik met bakpapier! Knip stukken op maat in een vierkant blik en bij een ronde leg je het erop, springvorm vast en rondom wegknippen. Beboter daarna het hele blik! Dus ook het bakpapier. Om te voorkomen dat het papier schuift, vet ik eerst ook de bodem in, zodat het papier er lekker op blijft plakken.

Succes!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: tips voor kleuren marsepein

Hoi

Ik kleur de marsepein ook altijd met de hand en krijg gewoon heerlijk gekleurde handen. Meestal gaat het er helemaal vanaf en anders loop ik even een dagje met iets gekleurde handen.


Ik heb van de week voor het eerst poederkleurstof gebruikt voor het maken van rode marsepein. Ik had gehoord dat poeder nog altijd iets 'doorwerkt'. Rood is een hele lastige kleur om te maken en het bleef bij mij altijd een beetje roze/oranje.
Nu de poeder gedaan en toen ik er wel genoeg doorheen had gedaan bleef het naar mijn idee ook nog wat oranje. maar de volgende dag......... Echt knal rood!
Super!

Groetjes
Fleur

5

Re: tips voor kleuren marsepein

Hallo,

Ik vet mijn bakblik helemaal in met boter en dan strooi ik er wat bloem in die ik rond laat gaan. Het teveel aan bloem eruit laten vallen. Dit werkt voor mij echt perfect! Ik heb nog nooit een vastgeplakte cake o.i.d gehad!

6

Re: tips voor kleuren marsepein

Hoi!

Ik heb nou marsepein gehaald en vloeibare kleurstof (Sligro) in een flesje (dus geen pasta). Wie weet hoe ik dit het best kan mengen?
Moet ik gewoon wat druppeltjes op de marsepein laten druppelen en dan goed kneden??
Heb ik nog een vraagje; Bij de toko hadden ze heel veel verschillende kleurtjes. Nou zei die man dat er ook een smaakje aan zat. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de smaak echt overheersend of zou die alleen maar meer smaak toevoegen aan de taart straks? Zou dat wel lekker zijn?

Ik vind het best eng om te beginnen en wacht nog even op jullie tips!

Groetjes, Minke

7

Re: tips voor kleuren marsepein

Hallo,

Toen ik begon met taarten decoreren heb ik ook eens bij de Toko kleurstof gehaald. Het lukt wel maar omdat het vocht is gaat de marsepein wel erg plakken en om de precieze kleur te krijgen heb je wel erg veel vloeistof nodig, mijn ervaring is dat het wel een beetje pastel-achtig blijft. De smaakjes die erin zitten proef je wel een beetje maar is niet overheersend.
Petra