Hoi Jessica
Ik doe het als volgt: 500 gram gezeefde poedersuiker, 10 gram eiwitpoeder en 60 ml. gekookt water dat afgekoeld is en een mespuntje citroenzuur
Het eiwit kun je het beste oplossen in het gekookte en afgekoelde water, dan bij de gezeefde poedersuiker langzaam erbij gieten en dan maar mixen. Ik heb zelf een sterkte mixer (kitchenaid) maar als je een handmixer hebt kan het zijn dat je mixer vastslaat omdat het mengsel te taai is. Dit kun je oplossen door, als je merkt dat het te moeizaam gaat, het met de hand te roeren met een houten lepel tot je er weer doorheen komt met de mixer. Gewoon even aanvoelen. ALs je zo'n goeie mixer hebt, kun je ook het eiwit poeder erdoor mengen en het gekookte water langzaam apart toevoegen. Citroenzuur is omdat je dan niet zo'n mierzoete icing krijgt. Je kunt ook een deel v.h. water vervangen door citroensap.
Als je icing te dik is, een beetje water erbij en weer 5 min. mixen, als het te dun wordt, poedersuiker erbij en net zo lang erna weer mixen.
Icing is, als het hard wordt, gewoon een suikerlaag. Dit zal altijd knappen als je het opensnijdt. Ik denk dat je dan beter fondant (ofwel suikerpasta) kunt gaan gebruiken.
Qua een afbeelding op een taart met icing zetten, ik doe meestal het volgende. Een tekening leg ik op een stapel kranten, dan druk ik heel hard met een pen op de afbeelding waardoor er iets relief ontstaat in mijn papier. Dat leg ik op de taart en wrijf voorzichtig over de tekening zonder hem te verschuiven. Dan zie je een heel licht patroon dat je evt. met een stokje wat kunt aanscherpen waarna je de tekening kunt overspuiten. Maar wat jij deed, kan ook. Alleen kun je beter je tekening in zo'n plastic mapje leggen, op het plastic spuiten en hard laten worden en dat dan omdraaien en op de taart leggen. Bedenk wel dat je spiegelschrift krijgt, dus evt. moet je de achterkant boven leggen onder het plastic.
Succes! Groetjes, Inge
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat