1

Onderwerp: stapeltaart bekleden

Hoi,

Ik mag aankomende week mn eertse taart gaan bakken.
Nu heb ik nog nooit een taart gebakken of een workshop gevolgd, maar wil wel zelf mn dooptaart maken.
Ik wil een stapeltaart maken.
Nu vroeg ik me af of ik beide taarten apart moet gaan bekleden met marsepein of dat ik beide taarten tegelijk kan bekleden.

Als jullie nog meer beginnerstips voor me hebben..... Graag!!!
Groetjes Samantha

2

Re: stapeltaart bekleden

Hoi,

Ik zelf heb nog niet een stapeltart gemaakt, en kan je dus geen tips geven. Maar als je even zoekt via de zoekfunctie, dan vind je volgens mij heel veel tips.
Een flinke uitdaging :thumb:  trouwens om te beginnen met een stapeltaart.

3

Sorry benk weer.
ik heb de binnenkant  van mn siliconen ronde taartvorm gemeten die is 24 cm. Dan moet ik voor de mix de hoeveelheden aanhouden van de bakvorm 24 cm hé?

Groetjes Samantha

4

Volgens mij hangt het ook af van de hoogte van de bakvorm.
Er is een schema hier ergens daar over. Iets met hoeveelheid water
(liters) in je bakvorm past. Aan de hand daarvan gebruik je zoveel meel enz enz. Zal even voor je kijken als ik het kan vinden.
Kom er even op terug.

Trouwens je kunt beter te veel (beslag)mix hebben dan te weing ;) dus als je de hoeveelheid mix aanhoud die er ook gebruikt wordt bij een 24 cm dan komt het vast goed. Want meestal zijn de siliconenbakvormen minder diep.

5

Hoi,

De taarten bekleedt je apart van elkaar en onder de bovenste laag doe je een dubbel taartkarton (met de grijze kanten tegen elkaar geplakt en de glimmende kant op de taart) en dan stapelen maar :)  :) . Meet van tevoren af waar je de taart wil stutten en leg daar dan de taart bovenop.

Een siliconenbakvorm is inderdaad minder diep, wat je kan doen is een hoge rand van bakpapier langs de rand aanbrengen (bakpapier wel weer invetten met bakspray), je taart wordt dan hoger. Nadat de taart uit de oven is laat je hem even 5 minuten rusten en vervolgens draai je hem op een rooster. Wat ik altijd doe is dan een snijplank 10 minuutjes op de bovenkant leggen zodat de taart verder inzakt.

Veel succes ermee :)  :)