1

Onderwerp: Marsepein 1:2 kleuren..

Ik heb sinds kort 1:2 marsepein van onze bakker, heerlijk en op zich ook soepel. Het bekleden lukt goed, maar is wel wat lastiger dan met 1:4 of 1:3 marsepein.

Alleen het kleueren  :s  is lastig, laatst wilde ik een blauwe taart maken. Met fondant wordt dat prachtig (licht) blauw, maar de marsepein werd meer groenig... iemand ervaring... ideeen op het op te lossen???

Ik vind marsepein wel echt veel lekkerder dan fondant. Gisteren een taartje met MMF gemaakt, nou dat is niet mijn ding  :P maar het taartjes was wel prachtig roze.... alle tips en trucs welkom !!!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Marsepein 1:2 kleuren..

tja... dat zul je altijd houden. Marsepein is van zichzelf licht geel, en hoe meer amandelen, hoe geler het is. En blauw + geel = groen. Een oplossing hiervoor heb ik niet. Ik vind kleuren zowiezo altijd mooier met fondant. Maar met marsepein is blauw gewoon een lastige kleur. Misschien meer kleurstof, of een donkerdere blauw gebruiken. Of de marsepein eerst met witte kleurstof doorkneden en dan blauw, maar of dat mooi wordt???

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Dat laatste doe ik wel, maar dan eerst blauw maken en dan witte kleurstof erbij (extra white van sugarflair). Maar of dat ook lukt met 1:2, die ws. geler is dan 1:3 of 1:4, dat weet ik eigenlijk niet  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

1:2 marsepein is erg geelig dus lastig om blauw te maken (geel + blauw = groen) .. Een idee is eerst de marsepein wit kleuren.. en dan pas blauw.

5

Ga ik proberen, bedankt!  :Y

6

Heb net in de webshop gekeken, maar welke merk/kleur moet ik dan hebben?? Sugerflair heeft alleen dusting colours... dat kan toch niet door de marsepein  :o .... dus help !!

7

Deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2206
En ja, dat is poeder, maar dat werkt prima. Mocht het te korrlig worden (wat ik niet verwacht bij 1:2) dan kun je er een beetje crisco bij doen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Super, bedankt, kon het dus echt niet vinden in de shop. Ik ga deze binnenkort bestellen en uitproberen  :)