1

Onderwerp: Help, mijn CC's zijn/lijken zo klein...

Zonet heb ik mijn eerste CC's gebakken. Het ruikt heerlijk, ze zijn gaar, niet verbrand, maar.... ze zijn zo klein.  :think: Ik heb het recept van Nigella Lawson gebruikt en x2 gedaan omdat ik 2 vormen heb (voor 24 CC's in totaal dus).

Ik gebruik deze vorm van de Ikea op advies van mijn vriendin die die vorm ook heeft.
http://www.ikea.com/PIAimages/0093230_PE230273_S3.JPG

Bij haar zijn de CC's alleen veel groter, die van mij lijken meer op een soort grote grotchampignons.  :+  Oke, ik heb er na het bakken even iets opgelegd omdat ik ze bovenop wat plat wilde hebben ivm knutselen met MMF en botercreme (ik ga gelijk all the way), maar dan nog is de onderkant zo stom smal.

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Help, mijn CC's zijn/lijken zo klein...

Nog even ter aanvulling: ik heb de papieren vormpjes ook nog in de bakvorm gedaan. Was dat misschien niet zo handig?

3

Het is sowieso handig om papiertjes in de vorm te doen omdat je ze er anders erg moeilijk uit krijgt.
Soms spelen je hersens een beetje met je herinneringen en herinner je je iets mooier, lekkerder,... Of groter? Misschien zijn die van je vriendin in het echt toch iets minder groot dan je denkt?
Ik vind deze bakvorm iig niet handig; vind inderdaad dat het een beetje lijkt op paddestoelen! Handig als dat je thema is; anders not so much. Ik zweer bij mijn muffinblikken van de HEMA  :Y Die hebben de 'normale' grootte zeg maar en die vind ik echt perfect. Heb ook even in dubio gestaan bij de ikea, maar heb toch maar beslist dat ik ze echt niet handig of mooi vind!

Kan misschien helpen als je je papiertjes iets minder hoog vult? CC's komen tijdens het bakken sowieso nog omhoog; misschien zien ze er beter uit als je ze minder hoog vult?

4

Ik gebruik het recept altijd al x anderhalf, voor 12 cc. En heb ik 12 volle cc's.

En als je ze "platgedrukt" hebt, verklaart dat toch ook wel wat? Of heeft je vriendin de xl cc's gemaakt?

Groetjes, Linda

5

Vroeger had ikea een gewone cupcakevorm, heb er zelf zo eentje, maar nu zijn't meer cilindertjes. Wat smaller maar hoger.
Nu ik dit zo neerschrijf... misschien zijn ze wel handig om 1-persoonstaartjes te maken, zonder papiertje dan...

6

Zo zagen die van mij er de laatste keer uit:
http://img213.imageshack.us/img213/2218/koninginnedag20108.jpg

vond het ook geen succes......iemand in het topic adviseerde om ze zonder de ikea-papiertjes te gebruiken......... mijn ikea champignons

In een ander topic zijn de ikea-papiertjes gebruikt in een gewone muffin-vorm en die vond ik wel leuk! cc's van mylmas
Die ikea-vorm gebruik ik niet meer, doet nu dienst als sorteerbakje voor mini-steck  ;)

7

Ik ben echt blij om te lezen dat ik niet de enige ben met champion-associaties bij de Ikea-blik-CC's.  :+

Geen idee welk model CC's mijn vriendin heeft gemaakt, maar volgens mij kunnen die echt niet uit hetzelfde Ikea blik komen. De onderkant was al aanmerkelijk groter

Mijn best gelukte lijken sprekend op die van Karin09. Volgende week dus maar eens langs de Hema voor andere blikken. Leuk voor de verzameling. Deze nog maar eens gebruiken zonder papiertjes en kijken wat dat voor resultaat heeft.

8

Jultie schreef:

Volgende week dus maar eens langs de Hema voor andere blikken.

Ik moet zeggen, ik heb er één van de hema en één van de webshop, die van de hema blijft niet mooi! En ze zijn (mss op een euro na) even duur. Dus mijn volgende komt gewoon bij de webshop vandaan  :Y

Groetjes, Linda

Ik heb gewoon de flexibele van de action. Hij werkt heerlijk en is maar 2 euro nog wat.

10

linda78 schreef:
Jultie schreef:

Volgende week dus maar eens langs de Hema voor andere blikken.

Ik moet zeggen, ik heb er één van de hema en één van de webshop, die van de hema blijft niet mooi! En ze zijn (mss op een euro na) even duur. Dus mijn volgende komt gewoon bij de webshop vandaan  :Y

Ik heb die van de HEMA en zweer er echt bij; bij mij zijn de CC's altijd heel erg mooi en het blik doet nu al 4 jaar erg trouw dienst en ziet er nog steeds prima uit... Ik weet dus niet wat er bij jou fout is gelopen; maar de mijne (ik heb er 4) doen het allemaal superdepuper :Y