1

Onderwerp: Poedertjes?

Ik zou graag willen weten wat voor ervaringen jullie hebben met de verschillende kleurpoeders die te koop zijn.
Welke vinden jullie het mooist of het prettigst om mee te werken?
Er zijn er best veel, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wil graag iets waarmee ik fondant/marsepein kan "verven" en/of een glans geven.
Ik hoop van jullie te horen.

Groetjes Britt

2

Re: Poedertjes?

ik heb die van de webshop en die bevallen me erg goed ,weet het merk even niet lol;))

groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

3

Verders niemand?  :s
Of zit iedereen aan de buis gekluisterd voor x-factor?  :think:

4

Ik lees even mee  ;)

Groetjes Esther
Hmm wanneer de volgende taart?!?!

5

Bleh.... x factor... nee hoor...
Maar ik heb niet zo veel ervaring met poedertjes... dus lees ook graag mee...

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

6

Haha, vele lezende ogen  :rolleyes: wie verlost ons?  O-)

7

Dat ligt er erg aan wat je ermee wilt doen. Met de petal powder van edible art kan je ook fondant kleuren, maar die glimmen niet.  Je kan ze wel goed gebruiken voor suikerbloemen en om bijvoorbeeld gezichtjes te verven.

Voor glitter alleen wordt veel de magic sparkles van squires kitchen gebruikt. Die verkopen ze in de webshop geloof ik alleen in zilver.
Die glittert echt heel goed.

Om te verven met goud gebruik ik graag de lemongold van edible art, de gold sparkle dekt bijvoorbeeld niet goed.

Al met al is er veel over poeders te vertellen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Annemiek, bedankt voor je reactie. Ik lees bijv. bij de glans poeders van sugarflair, dat je die kan gebruiken voor glans, maar als je het nat maakt met alcohol, dat je er een vervje van kan maken.
Ik wil het eigenlijk voor verschillende verfdoeleinden gaan gebruiken, dus niet iets specifieks zoals gezichtjes.

9

Ik ben fan van de matte en de glanspoeders van Sugarflair :Y Je kunt er goed mee dusten èn mee verven, inderdaad door er een klein beetje alcohol bij te doen. Voor heel kleine hoeveelheden kun je het ook als door-en-door kleurstof gebruiken (als je bv. een heel klein beetje mexican- of gumpaste hebt of zo).

Verder is Magic Sparkles van SK ook mijn favoriete blinblingertje voor alle marsepein en rolfondant dat wat moet schitteren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

ik kijk ook even mee

11

Bedankt Marianne voor je reactie!
Ik ga denk ik die van sugarflair gewoon proberen, ik kan altijd nog eens een ander ook proberen.
Qua alcohol, gebruik je dan de rejuivinator spirit? of iets anders?

12

Qua alcohol kun je elke blanke variant gebruiken, ik heb wodka gebruikt............sommigen doen het ook gewoon met water.
Je hebt echt maar een klein drupje nodig.

13

Ik heb deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4042 en ben er gek op! Ik vind het zo'n mooie glans... Helemaal geweldig!