1

Onderwerp: Welk merk broodbakmachine om marsepein/fondant mee te bekleden?

hai allemaal,

de vraag staat er al? welk merk gebruiken jullie? aan welke eisen moet zo'n machine aan voldoen om grote hoeveelheden marsepein/fondant mee te bekleden? ik maak bijna altijd taarten van 30doorsnee

groetjes,
fifi

Geniet van elke dag!!!!

2

Re: Welk merk broodbakmachine om marsepein/fondant mee te bekleden?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wil je een broodbakmachine gebruiken om taarten mee te bekleden?? Hoe wil je dat dan doen? Ik denk niet dat hier iemand dat doet. Bedoel je niet wat anders? Of bedoel je dat je een mixer zoekt waar je marsepein mee kan kleuren?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ha ha ik snap hem ook niet  :x

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

4

Ik heb een afk en ik had inderdaad gehoord dat je marsepein zou moeten kunnen kleuren ermee maar die van mij vond dat niet echt leuk.
Ik heb hem maar gauw uitgezet  :thumb:

Groetjes Melanie

5 Laatst bewerkt door Natty's Funky Cakes (28-05-2010 21:24)

ze bedoelt kleuren.. niet bekleden.  ;)

Groetjes Natasja!

6 Laatst bewerkt door Canadesje (29-05-2010 07:53)

Ik zou niet speciaal een broodbak machine aanschaffen om marsepein en fondant te kleuren. 
1. het valt best tegen... je  moet dus nog steeds veel zelf kneden. 
2. van de warmte kan de structuur van marsepein veranderen (ja ook bij alleen de kneed/deeg functie wordt de broodbakmachine warm) en kan de fondant iets smelten.
3. Je kan ook niet gewoon een klomp marsepein/fondant erin gooien met kleurstof.. dan kleur je alleen de buitenkant.

7

Ik kleur met keuken aparaat kitchenaid.
Maar moet daarna met het handje nog goed verdelen.Ik zou er dus geen broodmachienen voor halen. :)

8

Ik heb een oudje van mijn moeder gekregen, alleen bij grotere hoeveelheden heeft het een beetje zin, maar je moet inderdaad nog veel zelf kneden. Wel makkelijk vind ik dat de eerste 'verse' kleurstof niet aan je handen zit, maar door de machine wordt gedaan.......

En sommige machines gaan na het kneden automatisch over op bakken, dus wel goed mee oppassen!

9

hai dames, ben een weekendje weggeweest vandaar dat ik het nu pas lees,

ik bedoelde idd kleurne, hahahaha   :lol:   stom zeg.

maar goed het is dus niet heel haandig zo,n machine......ik ga er in iig eentje lenen en dan kan ik altijd nog zien of het iets is ja of nee

bedankt voor de reacties iig!

groetjes,
fifi

Geniet van elke dag!!!!

10

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=73203

11

hai, bedankt, dit had ik al gelezen idd. en werd helemaal enthousiast. allen vroeg ik me dus af of je nog een bepaald merk moet hebben, of dat 1 van de kv ook voldoet.

ik ga het gewoon proberen morgen.

groetjes.....

Geniet van elke dag!!!!

12

Ik weet niet wat voor merk ik heb...

Is het bij jou gelukt?