1 Laatst bewerkt door esje (28-05-2010 14:09)

Onderwerp: Stroopwafel

Hallo allemaal,

Nu staan er al zoveel heerlijke smaken tussen de vullingen, maar nou kan ik niet vinden wat ik wil. Een hele goede vriendin van mij gaat trouwen en ik heb haar een trouwtaart cadeau belooft. Nu is hun lievelings koek een stroopwafel en nu wil ik dit in mijn vulling gaan verwerken. Het Mona toetje is er wel, maar die vinden we te zoet. Heeft iemand mischien een recept of een idee??? Dit zou echt geweldig zijn! Ik ben nog niet zo heel lang bezig met taarten en ben dus voorzichtig bezig met vullingen uit te proberen. Vandaar dus mijn vraag.
Alvast bedankt!!! *D
www.hetmarsepeinpaleis.nl

2

Re: Stroopwafel

Ik ben helemaal niet zo goed en heb nog heel weinig gebakken, dus misschien klinkt het stom.

Maar ik zou gewoon stroopwafels fijnmalen, wat extra stroop erbij en dat door botercreme roeren. Krijg je een soort van crunchy vulling zeg maar.

En voor een bruidstaart wil je wellicht oefenen, dus je zou het kunnen uitproberen met een klein boltaartje of zo.

3 Laatst bewerkt door Mirjam5 (28-05-2010 20:20)

Of de stroopwafelcakemix van de hebshop. Die is heerlijk!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik heb ook al vaker stroopwafel vermalen en door de slagroom gedaan (of inderdaad door botercreme, maar slagroom vind ik persoonlijk lekkerder).

En dan gecombineerd met een mokka/koffievulling, of met Bailey's-coffee-smaak vulling... Heerlijk en hier ook favoriet bij een aantal vrienden van ons!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

Kleine stukjes stroopwafel door je banketbakkersroom en daarop groeve stukken, erg lekker! :)

6

naar de markt gaan en bij de stroopwafelkraam stroopwafelkruimels kopen en stroop, de kruimels nog fijner malen en door de BC-mix en de stroop even verwarmen en erover (of eronder) in strepen

Groetjes, Dorothea.

7

Je maakt een caramel botercreme. Dit doe je door bebogeen er door te doen en dan stroopwafels verkruimelen en die erdoor roeren en je heb een heeeeerlijke stroopwafelvulling.

Is heerlijk in combi met cappucinovulling. Je maakt sterke cappucino. Ik had toen 6 zakjes met 400 ml heet water vermengd. Dit af laten koelen en hiermee een zakje banketbakkersroom aanmaken van dr oetker  :9  :9  :9

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Hoi

Heel erg bedankt voor het mee denken!! Ik had inderdaad al aan de marktkraam gedacht, maar zelf fijnmalen in de keukenmachine is natuurlijk een heel goed idee!! Ik ga eens een paar tips van jullie uitproberen, kan ik zelf ook lekker proeven!! O-) Een extra taarje is nooit weg....

groetjes Esje
www.hetmarsepeinpaleis.nl

9

een kant en klare stroopwafel gaat moeilijk klein in de keukenmachine is mijn ervaring.

Groetjes, Dorothea.