1

Onderwerp: Mijn cake overstroomt

Ik heb net een biscuit in de oven gedaan. Met mijn eigen biscuit mix was het altijd te weinig, maar nu heb ik die van de webshop gebruikt en mijn biscuit stroomt over de rand heen. De oven is nu helemaal smerig. Ik heb er niet aan gedacht om een bakpapier om de randen te doen omdat ik dacht dat het een klein beetje zou rijsen, niet dus.

Ik laat hem er maar gewoon instaan en zie wel wat ervan terecht komt. Als ik hem er nu uithaal is het sowieso mislukt, misschien kan ik hem anders nog gebruiken.

Tot hoever doen jullie het bakblik vol? Ik heb een 24cm ronde vorm gebruikt en de aanwijzingen op de verpakking gevolgd, maar kan ik volgende keer beter een ei minder doen? Ik heb er 5 gebruikt

2

Re: Mijn cake overstroomt

Ik heb mijn schema met biscuit-mix inderdaad ook gebaseerd op 330 gram per 24cm, maar het komt inderdaad ook boven mijn 7,5 cm hoge vormen uit. Alleen is het dan al stevig genoeg en stroomt het niet over. Je moet je vorm tot 2/3 vullen (ik vulde dus ook hoger hoor), dan blijft het er wel in denk ik, maar dan kun je wel minder mix maken.
Minder ei = ook minder mix en water, dus wel even een rekensommetje er op los laten ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Mijn cake overstroomt

In de oven zag het er erger uit. De oven is niet zo heel vies omdat het niet bleef plakken en was maar aan 1 kant overstroomt. De taart ziet er verder perfect uit! Volgende keer dus gewoon met een bakpapiertje bakken.

Toen het in de oven stond zag het er eng uit, het stroomde eruit, maar nu valt het gelukkig mee!