1

Onderwerp: basismaterialen

Ik heb hulp nodig.
's nachts super laat naar bed, denk alleen nog maar taarten.
Ik wil voor de doop van mn zoontje een taart bakken.
Dat word mn eerste taart heb er geen verstand van dus moet het van deze site hebben.
Nu heb ik al flink doorgespit, maar zal ik toch moeten gaan bestellen want moet volgende week zondag een mooie taart hebben.
Wat zijn de basisbenodigdheden aan materiaal e.d.

Alvast bedankt groetjes Samantha

2

Re: basismaterialen

Heb je al een idee van hoe je taart eruit moet gaan zien?
Dan is het misschien makkelijker om aan te geven wat voor materiaal je nodig gaat hebben?

Say YES with joy. Say NO without fear.

3

Hey,

ja het mag een stapeltaart worden rond met 2 lagen.
Bovenop wil ik graag een baby en een bijbel.
Verder wil ik zijn naam erop en de doopdatum.
Liefst aan de voorkant, maar zou niet weten hoe.
Ik wil eigenlijk een lichtblauwe taart met glittertjes
Dat zal hem ongeveer gaan worden, als het me lukt  :o
Ik hoop dat je me nu wat verder kan helpen.
Groetjes Samantha

4

Ik ga het proberen :)

Je hebt ingrediënten nodig om de taart zelf te bakken, dan kan je kiezen voor de biscuitmix van de webshop, die is erg makkelijk of een recept van de site voor biscuit en dan heb je natuurlijk de ingredienten nodig die in het recept staan.

Dan wil je de taart ergens mee vullen neem ik aan dus misschien moet dat op het boodschappenlijstje.

Na het afsmeren ga je de taart bekleden, je hebt hier dan rolfondant voor nodig of marsepein net waar je voorkeur naar uitgaat (eventueel zijn er ook recepten om het zelf te maken maar kant en klaar is wel erg makkelijk).

De fondant of marsepein kleur je met een kleurstof (die kan dus op het lijstje) daarna rol je het uit en bekleed je de taart.
Voor het glittereffect kan je een bijvoorbeeld Rainbow Dust Decorative Sparkles nemen in een bijpassende kleur.

Wat betreft de naam en datum kan je kiezen voor letteruitstekers (let bij het bestellen goed op de maat) of tappits, of je moet zelf handig zijn met een mesje dan zou je ze ook zelf uit kunnen snijden.

Dan nog een baby en bijbel zei je: er zijn diverse siliconenmolds van first impressions bijvoorbeeld in de vorm van een baby als je het te moeilijk vind om zelf wat in elkaar te knutselen.
Een bijbel is denk ik wel zelf te maken d.m.v. een rechthoekje te "kleien" van de fondant of marsepein.
Enige wat dan overblijft is eventueel wat extra kleuren voor de huid van de baby, de tekst op de bijbel en eventueel voor de letters als je die een ander kleurtje zou willen geven dan blauw.

Er zijn natuurlijk hele mooie gereedschappen te koop maar met de inhoud van de keukenla kom je voor een eerste taart ook een heel eind.

Jemig wat een verhaal is dit geworden, hopelijk kan je er wat mee.

Say YES with joy. Say NO without fear.

5

Dank je wel!!

Ik heb mn bestelling geplaatst en zal dan gaan vogelen.
Het resultaat laat ik zien (als het te showen is)  ;)
Liefs Samantha