1

Onderwerp: Loslatende korst bij PME bakvorm

Heeft iemand van jullie dat ook? Bij de PME bakvorm Ø15 cm krijg ik altijd een heel dun korstje op de onderkant (wat ik dus altijd als bovenkant van mijn taart gebruikt). Ook zit het half los en als je dan gaat afsmeren, trek je de hele korst eraf.

Hebben jullie een tip hiervoor?

Bij mijn andere vormen heb ik dit nog nooit gehad; ik gebruik de springvormen van Blokker maar ook de vierkante PME bakblikken en daar heb ik het dus niet. Uiteraard gebruik ik als beslag gewoon de Funcakes Mix voor Biscuit uit de webshop.

Alvast bedankt!
Sandy

Groetjes, Sandy
www.sandystaarten.nl

2

Re: Loslatende korst bij PME bakvorm

heb ik ook gehad, minder bakspray/boter gebruiken voor het invetten.....

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

3

Veel mensen hebben wel last van een los randje. Dit komt waarschijnlijk door de bakspray. Oplossing is niet te fanatiek sprayen..of even uitsmeren met een keukenrolletje. Bij mij is het weg sinds ik bakpapier gebruik.

4 Laatst bewerkt door Nel (27-05-2010 14:50)

Heb ik ook gehad. Van de week nog een keer met bakspray geprobeerd, maar gaat toch echt niet goed! Nog nooit zulke rare misbaksels gezien!  :(  Toen nog een keer met boter en bloem in gevet: perfect resultaat!  :Y  Bij mij dus geen bakspray meer!
Overigens heb ik allebei de keren bakpapier op de bodem gebruikt.

ik heb t ook eens gehad, idd bakspray gebruikt, maar als je met een keukenpapiertje even langs de hoeken gaat heb je er geen last van

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs