1

Onderwerp: Wordt een bruidstaart kleiner gesneden dan 'normaal'?

Ik heb al een tijdje gezocht en kon het antwoord niet vinden. Ik kan me namelijk voorstellen dat bij een receptie niet van die 'gewoon grote' stukken worden gesneden, maar meer dunne reepjes voor bij de champie. Kan me herinneren van mijn eigen bruiloft dat het idd kleine reepjes waren.

Ik heb wel verschillende schema's voorbij zien komen, maar het is of 'biscuit-taart'-schema's of die Amerikaanse cake-schema's, waar het echt kleine stukjes worden. Heeft iemand veel ervaring met bruidstaarten en hoe ze in de praktijk gesneden worden?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2

Re: Wordt een bruidstaart kleiner gesneden dan 'normaal'?

Ik niet, sorry, maar lees wel graag even mee!

3

Ik hou (net als grote bruidstaarten-ervaringsdeskundige Sweet Carolyn) aan voor gewone taarten 25 gram biscuitmix en voor bruidstaarten 20 gram (en als twijfelkont wil ik er nog wel tussengaan zitten en op 22-23 gram gaan om daarna te horen te krijgen, dat het meer dan genoeg was)  ;)

Groet, Jolanda

volgens mij heeft het ermee te maken wanneer je de taart aansnijdt, dus is het een dessert, dan snij je kleiner, is het een tussendoortje, dan wat groter.
Dit soort dingen zijn ook te lezen op diverse buitenlandse sites, te vinden via taart.jouwpagina.nl beetje onderaan staan diverse linkjes naar snijschema's, daar staat het tussen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs