1 Laatst bewerkt door linda1 (26-05-2010 15:05)

Onderwerp: vraagje Topsy / scheve taart

Ik ga volgende week een topsy turvy maken, een scheve taart (of het echt een topsy is weet ik niet). In ieder geval wordt het een stapel van 4 hoog. De eerste 2 lagen worden zo gestapeld dat de bovenkant weer horizontaal is, daarbovenop de andere 2 taarten exact zo gestapeld. Het is dus de bedoeling dat de taart bovenop recht = horizontaal eindigt.
Nu is mijn vraag, zou een dot icing tussen de lagen (en duvels natuurlijk) genoeg zijn? Heb eigenlijk geen zin om een lange stok door het midden van de taart te doen (zonde).
Ik hoef er maar 5 min. met de auto mee te rijden. Wat denken jullie, iemand ervaring hiermee?

2

Re: vraagje Topsy / scheve taart

ik ga ff meelezen..... moet dat over 2 weken doen!

Mijn 3 laags topsy een poosje gelden heb ik overigens gemaakt met taartkartonnetjes ertussen, en gestut met chocosticks van de AH, maar die hoefde alleen maar naar de buuf, deze moet wl even mee in de auto en 4 is toch net weer een  laag je meer...  :D

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

Re: vraagje Topsy / scheve taart

Ik heb vorige maand een 3laags topsy gedaan zonder rechte laag ertussen, zonder stok erdoor. Wel met kartonnetjes en deuvels (kitkat) en vastgeplakt met botercreme (maar icing kan ook, het is net wat ik voor handen heb) 10 minuten in de auto, maar manlief reed (supervoorzichtig) en ik hield zelf de taart vast. Is helemaal goed gegaan!! Dus ja hoor, moet kunnen!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.