1

Onderwerp: Hoeveel Engelse fruitcake voor 150 pers!!!

Ik heb mischien een opdracht voor een bruiloft en daar willen ze engelse fruit cake.Ik weet dat het een zware cake is en bewerkelijk maar hoeveel cake moet ik bakken voor 150 tot 200 pers?
Alvast bedankt!

2

Re: Hoeveel Engelse fruitcake voor 150 pers!!!

Op allrecipes.com kun je aangeven hoeveel servings je wil maken, en rekent ie het ook nog voor je uit in US (cups) of metrisch (gram enzo). Ik weet niet wat voor je recept je nu gebruikt, maar zo krijg je in elk geval een indicatie, toch?

3

In het boek van Lindy Smith wordt voor fruitcake plakjes van 2.5 cm gerekend, de helft van wat ze voor spongecake rekenen...

Moet wel zeggen dat ze dus maar 5X2.5 voor spongecake rekenen, en dat is maar weer (minder dan) de helft van wat wij rekenen :S

Ik zou zelf gaan voor het dubbele aantal stukjes van wat je normaal per taart rekent :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Liessa schreef:

Op allrecipes.com kun je aangeven hoeveel servings je wil maken, en rekent ie het ook nog voor je uit in US (cups) of metrisch (gram enzo). Ik weet niet wat voor je recept je nu gebruikt, maar zo krijg je in elk geval een indicatie, toch?

Heb ik geprobeerd doet ie niet,ik wil ook eigenlijk hoeveel weten hoeveel cakes ik moet bakken om dit aantal te krijgen!
In iedergeval bedankt voor het meedenken!

5

Adrienne schreef:

In het boek van Lindy Smith wordt voor fruitcake plakjes van 2.5 cm gerekend, de helft van wat ze voor spongecake rekenen...

Moet wel zeggen dat ze dus maar 5X2.5 voor spongecake rekenen, en dat is maar weer (minder dan) de helft van wat wij rekenen :S

Ik zou zelf gaan voor het dubbele aantal stukjes van wat je normaal per taart rekent :Y

Goeie tip!
Ik weet alleen dat de cake heeel voedzaam is en dat je er kleine stukjes van moet geven maar dit zal goed in de richting komen!