1

Onderwerp: biscuit niet gerezen

Vandaag zelf een basisbiscuit gemaakt. Zag er prachitg uit;
6 eieren, 180 gr bloem, 180 gr suiker en een snufje zout.
Maar hij is helemaal niet gerezen! Kwam er als 1 vaste koek uit, niet weg te krijgen!

Wat heb ik verkeerd gedaan?

2

Re: biscuit niet gerezen

Ik meen mij te herinneren dat er ook maizena bij moet? Of heb ik het mis....

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

3

Zoals iedereen gaat zeggen:

10 min mixen.
Alles op kamer temeratuur

Maizena hoeft niet perse als je het niet hebt hoeft het niet.. Maar ik had dit probleem ook maar toen zette ik mijn mixer aan kookwekker op 10 min precies 10 min gemixt en het rees heel er veel. Ohjaah niet de bloem in 1 keer er in maar beetje voor beetje en spatelen.

4

Je hebt 2 soorten biscuit.Bij de 2e doe je er maizena bij en bij de eerste niet.

Dee,heb je 10 min. gemixt,staat je oven op de goede temperatuur,heb je je eieren van te voren 10 min. in warm water gelegen,heb je de bloem er voorzichtig door heen gespateld????

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

misty schreef:

Je hebt 2 soorten biscuit.Bij de 2e doe je er maizena bij en bij de eerste niet.

Dee,heb je 10 min. gemixt,staat je oven op de goede temperatuur,heb je je eieren van te voren 10 min. in warm water gelegen,heb je de bloem er voorzichtig door heen gespateld????

Ik heb het recept zonder maizena. Had het al eerder gebakken en toen ging het prima. Temp was ook goed, en het zag er mooi goudbruin uit. Maar denk dat ik al weet waar de fout zat; heb de bloem er niet doorgespateld, maar gemixt!

Ik heb sowieso altijd problemen met biscuit bakken hoor, ook met de mix uit de shop. Soms lukt ie prima, soms niet. Maar nu ligt het wrsch dus aan het mixen.
Mij leek dat het luchtiger werd van mixen! Niet dus....