Onderwerp: marsepein lukt niet
Nou, ik ben nu een paar maanden bezig met het proberen om een mooie taart te maken. Ik heb er nu twee gemaakt voor de verjaardag van mn zus, die had ik met royal icing gemaakt en ze waren mooi gelukt (al twijfel ik of ik het wel helemaal goed heb gedaan met de icing, maar goed).
Het enige wat echt niet wilt lukken is het maken van marsepein. Het wilt echt niet lukken. Ik krijg geen goeie diepe kleur, ik krijg de marsepein ook niet op de taart zonder dat het aan alle kanten scheurt en ik kan ook geen mooi glad randje krijgen, het blijft een beetje gekarteld.
Heeft iemand enig idee wat ik fout kan doen?? Op de foto van bijv. de barbie taart ziet het marsepein er heel glad/soepel en mooi gekleurd uit. Hoe kan ik dat ook krijgen. Ik kleur mijn marsepein trouwens met vloeibare kleurstof uit de toko en ik moet daar echt veel van gebruiken om het te kleuren.
Het marsepein wordt ook niet echt soepel, als ik die "vlecht" wil maken voor langs de rand, breekt de marsepein snel. en om roosjes te maken is het te droog.
ik heb ergens gelezen dat het net zo makkelijk handelbaar moet zijn als speelklei, maar bij mij wordt het meer een soort zandtaartdeeg.
Wie kan me helpen?
Groetjes charlie