1

Onderwerp: vieze handen

als ik fondant kleur gebruik ik altijd handschoentjes en zodra er een egale kleur is gaan de handschoentjes weer uit.
Deze keer denk ik een beetje te vroeg.... :/
Weet iemand van jullie hoe je blauwe kleurstof van je handen krijgt?
wassen, terpentine, make-up doekjes, badderen, helpen niet :s

moet het gewoon slijten en een tijdje voor ehh lul lopen? :o  :lol:

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

2

Re: vieze handen

ben er wel bang voor ja  :s

Liefs, Zanoni

Haha,

Ja ken het.
Duurt maar een paar dagen hoor dan loop je niet meer voor lul.
Ziet iedereen in ieder geval dat je weer lekker aan het taarten bent geweest.

Jammie, jammie!

4

ik had gisteren een zwarte vinger hanschoen kapot :s
vanmorgen met haren wassen is het er af gegaan, dus flink shampoo gebruiken bij het douchen :lol:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Ik gebruik wat dreft op een schuursponsje en het is er zo af

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

6

Ik heb de potjes gel van Wilton. Ik doe dus niet altijd handschoenen aan met kleuren. Ik vind dat niet lekker werken. Maar als ik mijn handen gewoon was met handzeep is alles eraf.

Groetjes Gerien

7

Bij echt hardnekkige kleuren (zoal rood en zwart) was ik mijn handen altijd met anti-roosshampoo. Lost echt ALLES op  :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes Anuska
Sweet cake, tasty bite

8

dank jullie wel dames!! ik ga straks mijn haar wassen met antiroosshampo en een schuursponsje :lol:  want het lijkt nu net of ik in een garage werk  :lol:

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

9

Nog een tip is waspoeder, daarmee krijg je bijna alles van je handen af, omdat het meteen schuurt. (ik heb het zelf nog niet geprobeerd met voedselkleurstof moet ik erbij zeggen)

10

hoi
tandpasta

11

ik was mijn handen na het kleuren met afwasmiddel
gaat meestal alles eraf, alleen aan de zijkanten van mijn nagels blijft soms wat zitten.

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

12

ik was het ook meteen met warm water en afwasmiddel en meestal gebruik ik ook wat scrub...maar ik loop vaak met getinte handen ;)

Ik kan niet werken met handschoenen..dus dan maar gekleurde handen haha

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

13

Ik moet zeggen als ik met wilton kleur gaat het zonder problemen van m'n handen af! Heb gister zwarte kleurstof gebruikt maar geen problemen hoor!

Miss kan citroen ook helpen?? dat gebruikte ik vroeger altijd na het bollenpellen ;-)

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

14

hier wordt altijd de koffieprut bewaard en in een blik gedaan, werkt perfect samen met een beetje afwasmiddel, lekker schuren, je krijgt meteen zachte poezelige handjes :)

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

15

je handen en de rest van je lijf lekker laten weken in een bad met een boekje en een lekkere cocktail erbij !

16

Virine schreef:

dank jullie wel dames!! ik ga straks mijn haar wassen met antiroosshampo en een schuursponsje :lol:  want het lijkt nu net of ik in een garage werk  :lol:

Niet je haar wassen met anti-roosshampoo als je het geverfd hebt he, want het lost ook haarverf op.

En als je je handen voor het kleuren insmeert met crisco gaat het er ook beter af.

Groetjes,
Michelle

17

Ik probeer zo lang mogelijk de kleurstof in het midden te houden..
Daarna snel kneden zodat het redelijk goed vermengd is en dan eerst tussendoor de handen wassen. (eerst met koud water en dan warm met zeep. Dan worden je handen gewoon schoon)
Dan natuurlijk weer even koud water omdat je handen dan lekker koud zijn om verder te kneden.
Over het algemeen blijven mijn handen zo best schoon  :think:

18

Hmmm  :think:, ik kleur eigenlijk altijd zonder handschoenen. Heb nog nooit problemen gehad om de kleurstof van mijn handen te krijgen.

We kregen bij de leukste taarten wel als tip mee, dat je geen warm water moet gebruiken, omdat je porieën dan open gaan staan. Gewoon lauw koud water, en zeep. Succes ermee!!!

Groetjes San

19

Om vieze handen te voorkomen doe ik de kleurstof in de marsefond en bewerk het dan eerst met de roller. Is het goed verdeeld dan ga ik kneden. Met dank aan de Taartentantes.

En ja niet al te warm water gebruiken. :Y