1

Onderwerp: "inbakken" xenos muffinvorm

Hoi,

in de gebruiksaanwijzing van de mini-cupcakesvorm (siliconen) staat dat ik 'm maar liefst 2 uur in de oven moet zetten op 230 graden voor het eerste gebruik... Lijkt me wel erg lang en erg heet!

Wat denken jullie?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: "inbakken" xenos muffinvorm

denk dat je siliconen mag verwarmen tot 280graden maar die twee uur lijkt lang

3

Ik heb ook de minimuffinvorm van de xenos en niet 'ingebakken'. wist niet eens dat dat moest. Anyway, geen problemen ondervonden! :D

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

4

Ik heb die vorm ook, heb hem ook niet ingebakken, maar vind wel dat er een sterke geur vanaf komt. Dat zal vast die siliconen zijn wat warm word. Dus misschien is inbakken niet zo`n slecht idee.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

Ik heb het met mijn hartvorm wel gedaan, komt idd een heerlijke geur vanaf..............of het echt moet, tja geen idee.

6

Ik heb 1 keer een siliconen cake vorm gekocht en na de 2 keer weg gegooid omdat ik het idee had dat de cake een bijsmaak had.

Misschien omdat hij niet ingebakken was?  :think:

Misschien dat je daarmee wat 'walmen' oid er uit krijgt... :lol:
ze zullen het er niet voor niks bij zetten denk ik, dus het zal wel nut hebben.