1

Onderwerp: wit marsepein

Hoi,

ik heb nu een aantal keer witte marsepein besteld en daar een taart mee bekleed. Ik heb al gemerkt dat het een stuk makkelijker te verwerken is  (en nog mooi van kleur) als ik er gewoon naturel marsepein doorheen doe, maar ik blijf foutjes ontdekken in mijn witte taarten.
Ik baal daar onwijs van aangezien me regelmatig wordt gevraagd iets voor anderen te bakken, maar zodra het om wit gaat durf ik dat niet meer. Andere kleuren lukt strak bekleden me dus wel, maar bij wit krijg ik hobbels en deukjes.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?

2

Re: wit marsepein

Ha ben ik niet de eenige.. Ik krijg het aan de bovenkand mooi glad. Maar zodra ik aan de zijkant kom is het hobbelig etc. Ookal ga ik ervoor met een met alles recht snijden. Heeft iemand een antwoord voor ons...?

3

Ik heb het idee dat witte marsepein echt verzadigd is van de kleurstof, vandaar dat het wat grover is. Misschien voor nu dan toch maar voor rolfondant gaan, of marsepein met rolfondant gemengd, evt. aangevuld met witte kleurstof? (die van sugarflair werkt heel goed)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ja, het voelt ook anders aan. Het lukt wel, met witte marsepein, maar alleen als ik de lap niet te dun uitrol. Maar echt fijn werken is het niet, nee

5

Maar er zijn toch wel meer mensen die met wit marsepein werken en het wel strak krijgen? Ik heb nog nooit fondant gebruikt en had daar verder eigenlijk ook niet zoveel zin in, blijf graag bij het vertrouwde  ;)
Ik vind het zo frustrerend dat het me niet lukt  :rolleyes:

Hier staat een foto van de taart bij, voor het idee;

http://www.dropbox.com/gallery/1446361/ … 0?h=00f3a5

Het was voor het pinksterfeest bij ons op school en iedereen vond hem prachtig hoor, maar ik kan het echt niet uitstaan..

6

Zo te zien: strakker afsmeren en evt. dikker uitrollen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag