1

Onderwerp: Dulche de Leche

Ik heb dus als vulling voor mijn taart voor morgen in gedachten: mokka - baileys

Maar zou het ook mokka - dulche de leche kunnen?? Heeft iemand dat ooit geprobeert?? Ik ken alleen de smaak van gecondenseerde melk, maar niet van dulche de leche..

Kan je gecondenseerde melk ook zo uit het blikje op je taart als vulling gebruiken?? :P

Thnx!!

2

Re: Dulche de Leche

Mokka en dulce de leche kunnen heeeeeeel goed samen  :Y

Maar of gecondenseerd melk lekker is op een taart dat weet ik niet :+

3

Volgens mij is gecondenseerde melk op zich veel te dun

4

je moet het natuurlijk wel eerst koken als je er dulche de leche van wilt maken.
Zet het met blik al al een een pan met water. 3 uur zacht laten koken en klaar. Dan wel even laten afkoelen voor je het blikje open maakt  :D

groeten Annemieke
Cake It

5

Ik kook gecondenseerde melk gewoon in terwijl ik blijf roeren. Ik heb namelijk nooit 3 uur geduld. Als je het zachtjes kookt en blijft roeren, zodat het niet aankoekt, wordt het vanzelf een soort roomcaramel.
Bij Jumbo verkopen ze trouwens ook Mijn Oma. Da's een soort caramelpasta, ze noemen het ook dulce de leche...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Thnx ladies..

Ik ben nu dus bezig met me taart..

ik heb toch voor baileys gekozen aangezien ik geen 3 uur geduld heb..:P hahaa maar ik zal jouw methode onthouden Annemiek..;)

Maja baileys heb ik net verpest grrr.. dus ff nieuwe slagroom halen en weer opnieuw beginnen..:(