1

Onderwerp: lekker voor kinderen?

Over 2 wkn ga ik aan mijn volgende grote project beginnen. Een heuse barbie/ prinsessentaart voor mijn dochter.
ik ben van plan het recept voor spongecake te bakken, die van Cake boss, en dan uiteraard te bekleden met roze fondant/ marsepein. (uiteraard want als je 3 wordt, hou je van roze  ;) )

Nu vraag ik me af wat kids het lekkerst vinden; Marsepein of fondant? En wat voor vulling?
Iets van vanille/ chocolade of liever iets fruitigs met aardbeienkwark ofzo???

Iemand tips?

Re: lekker voor kinderen?

Mijn zoontje lust alles hahahah dus die is geen leidraad.
Lekker botercreme, chocolade vullingen, fruitvullingen, alles gaat erin.

Groetjes Natasja!

3

Mijn kinderen vinden fondant lekkerder dan marsepein.

Aarbeien en chocolade gaan hier er ook goed in

4

De 2 monsters van mij vinden marsepein wel lekker.. maar volgens mij zijn hun echt een uitzondering hahahaha. 
En qua vullingen nou zo een beetje alles gaat erin behalve lemon curd. 
In wat voor blik ga jij bakken?  Want ik weet niet als de cake boss sponge goed gaat lukken in een wondermold of iets in de richting?  In de recept zegt et ook dat je de beslag in 2 blikken moet bakken.  Ik heb de recept al meerdere keren gemaakt en altijd behalve een keer in 2 blikken gebakken en je raad et de eene keer was niet zo mooi gelukt.  De taart moest 1.5 uur in de oven zitten en werdt erg donker.. wat ik anders niet had met de recept.

5

Hhmm.....goed dat je dat zegt!
Ik denk dat ik voor de ondertaart dan de sponge cake neem, en voor de jurk gewoon biscuit!
Ik zit nog te twijfelen of ik een wondermold bestel, of in een rvs kom ga bakken!

Mijn oudste lust wel marsepein zo uit het vuistje maar liever niet op taart, dat laat ie liggen dus tja wat je daar nu mee moet??? Denk dat het voor elk kind anders is.

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

7

Das nou het probleem; die van mij lusten ook alles!  :P
Elke week probeer ik weer wat nieuws, en elke week proeven ze vol overgave! hahahaha

Ik denk dat ik het maar simpel hou, met aardbeien en zwitserse room ofzo, volgens mij lust iedereen dat wel.

En anders mijn broer....die is dol op mijn taartjes en vooral als er iets vna aardbeien in zit! hahahaha

8

Mijn zoontje van 3 eet alles wat taart heet, haha!

Voor kinderen gebruik ik vaak een vulling van jam en slagroom, dat ligt niet zo zwaar op de toch wel kleine maagjes.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

Mijn zoon lust ook alleen de marsepein. Terwijl hij cake lust, slagroom, vruchtjes. Maar als het in een taart zit eet hij alleen de marsepein. Fondant vind hij juist weer niet lekker. En idd, voor kinderen doe ik vaak slagroom met vruchtjes, jam en/of bbr.

10 Laatst bewerkt door nikita14 (11-06-2010 12:13)

:think:

Dee schreef:

Over 2 wkn ga ik aan mijn volgende grote project beginnen. Een heuse barbie/ prinsessentaart voor mijn dochter.
ik ben van plan het recept voor spongecake te bakken, die van Cake boss, en dan uiteraard te bekleden met roze fondant/ marsepein. (uiteraard want als je 3 wordt, hou je van roze  ;) )

Nu vraag ik me af wat kids het lekkerst vinden; Marsepein of fondant? En wat voor vulling?
Iets van vanille/ chocolade of liever iets fruitigs met aardbeienkwark ofzo???

Iemand tips?

Hallo,

Een spongecake ? :think: Ik ben nieuw en ook nog eens net begonnen kan je mijn uitleggen wat dit is?????????

Ook wilde ik gelijk gebruik maken om een vreeg te stellen over de barbietaart namelijk hoe lang moet hij in de oven Ik heb een schaal van 20 cm heb je misschien een tip hier voor?
groetjes ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

11

Ik maak voor de kinderen altijd een vulling van opgeklopte slagroom met een blikje aardbeien vlaaivulling erdoor, en als 2de vulling een laagje jam. Daarnaast mix ik door de BC nog een half pakje saroma aardbeienpudding. Ze vinden het altijd superlekker, en willen nooit iets anders!!

Behalve 1 nichtje, die is wat ouder (12) en wil liever iets minder zoets, dus dan doe ik een blikje manadarijntje door de slagroom en een laagje chocolade ganache.

12

Dee schreef:

Das nou het probleem; die van mij lusten ook alles!  :P
Elke week probeer ik weer wat nieuws, en elke week proeven ze vol overgave! hahahaha

Ik zie het "probleem" niet..... ;)  Bij mij lust de een geen fondant, maar beiden wel marsepein. De lekkerste vulling vinden ze trouwens merengue botercreme (naturel of evt. met smaakje). Jam in de taart vinden ze echt heel vies (op brood lusten ze het wel  :rolleyes: )

Ik heb laatst ook een prinsessentaart gemaakt, maar wilde niet meteen de wondermold aanschaffen, dus ik heb biscuit gebakken in de blanda 20 en 12 cm en deze als het ware gestapeld. Beetje bijsnijden en wat opvullen en dan heb je een mooie hoge rok (alleen de 20 vind ik net te laag, klopt de verhouding niet tussen lijfje en benen).

13

Ha mijn dochter at nooit taart (slechte etter 8 jaar) :(  Maar sinds ik Marsepein taarten maak is ze hier verzot op en hij gaat geheel naar binnen.
Elke keer als ik op een verjaardag ben en ik zie haar een groot stuk taart eten ben ik best wel verbaast. (dat ze zoveel kan eten hahahhahha :lol: )