1

Onderwerp: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Op de site van felicitaartjes staat het aantal personen voor 24 rond en 28 rond, maar niet voor 26 rond. Hoeveel personene zouden jullie aanhouden voor 26 rond??

Dank je wel!

2

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

ehhhh...precies ertussen in lijkt me??

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Mijn excel-overzichtje zegt 18 stukjes (het wijkt soms een klein beetje af van felicitaartjes) :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Heb het eerder gelezen over dat exceloverzichtje.....Je maakt me nieuwsgierig Marianne!!

5

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Ik heb wat formules losgelaten in een Excelsheet, zodat ik alleen maar doorsnede & hoogte hoef op te geven en dan krijg ik automagisch hoeveelheid biscuitmix, eieren (in grammen, als ik met mix werk weeg ik het ei af), water, hoeveel fondant/marsepein, aantal stukjes & kosten.
't Is allemaal maar richtlijn hoor (mijn biscuits komen nog steeds boven de rand uit, dus ik moet eigenlijk de formule aanpassen met -5% of zo) maar vor mij werkt het wel :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Kunnen we die niet op

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Ik zit al ff te denken over een php-scriptje, dat je alleen maar hoogte en doorsnede hoef in te voeren en er automagisch een lijstje komt. Maar denken en doen h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Ik zou zeggen 12-16 stukjes.

Als ik naar de schema's kijk worden het bij mij wel ieniemienie stukjes. Mijn "schema" ziet er dus iets anders uit ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9 Laatst bewerkt door Petra81 (28-06-2007 07:34)

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Ik hou het op 14-18 stukjes.

Maar Marianne wat zegt jou excel sheet over een 32 cm  http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/a020.gif

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

10 Laatst bewerkt door Carina (28-06-2007 09:15)

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Ik vind die berekeningen over aantal personen allemaal zo relatief. Het komt er vooral op aan, hoe hoog je taart is en wat voor vulling er in zit. Of je bbcreme met jam gebruikt, of je gebruikt monchou met slagroom en vlaaivulling, daar zit nogal een verschilletje in, qua 'hoe snel voelt mijn buik vol aan'.
Daarnaast is het ook nog afhankelijk van wat voor soort mensen zijn het. Is het een theekransje van dames die eigenlijk aan de lijn doen, of is het voor kleine kinderen of voor een hoop papa's die graag nog een stuk extra willen :lol:
Mijn 28 cm vorm, krijg ik niet meer dan 18 stukken uit. Hoe hoog hij ook is. Je krijgt de stukken gewoon niet smaller gesneden of komt het er allemaal in brokken uit.
ps Ik lees net bij een ander topic dat je een rondje in het midden eerst eruit moet tekenen en dan stukken snijden tot het rondje. Dan gaat het dus wel!! (weer wat geleerd)

Lang verhaal :o , maar mijn advies is:  Reken in eerste instantie aan de krappe kant, zodat je altijd voldoende hebt. Te weinig lijkt me echt vreselijk :(
En dan kijk je gewoon hoeveel er precies uitkomen en schrijf je dat op voor de volgende keer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt... Succes met de berekeningen ;)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Petra81 schreef:

Ik hou het op 14-18 stukjes.

Maar Marianne wat zegt jou excel sheet over een 32 cm  http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/a020.gif

Mijn sheet zegt 27 stukjes ;)

@Carina:
Ik deel de oppervlakte van de taart door 30: een stukje van 5 bij 6. Voor grote stukjes ga ik uit van 6 bij 6. Ik gebruik het als gemiddelde en vnl. voor eigen gebruik, stel dat het een bestelling zou zijn, dan pak ik inderdaad de ondergrens :)

Als ik in het voorbeeld van Petra (32 cm) grote stukken reken, kom ik op 22 stukken uit; maar dan heb ik het over een taart van 7 cm biscuit, dus zonder vulling nog. Dat vind ik best erg groot :S Vandaar: 27 (+/- 2)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Re: Bakvorm 26 rond is voor hoeveel personen?

Dankjewel Marianne, ik dacht zelf aan 24-28 stukken, dus dan zat ik toch vrij goed.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!