1

Onderwerp: Slagroomimitatie (Bevat soja)

Voor de kleintjes onder ons hun eigen slagroom. En voor de kleintjes die niet tegen gewone melk kunnen.

90 ml water
1 zakje (5g) agar-agar
10 g arrowroot, met wat water aangemend
Hypoallergene melkpoeder passend bij 90 ml water of 100 ml sojamelk
250 ml joja cuisine (Alpro)
suiker

Breng het water en de agar-agar aan de kook. Laat dit 2 min zachtjes koken en bind het mengsel met arrowroot. Haal het agar-agarmengsel van het vuur en voeg de hypoallergene melkpoeder en de soja cuisine toe. Breng het op smaak met wat suiker.
Laat het geheel opstijven in de koelkast en klop het luchtig met een garde.

Je kunt deze slagroomimitatie goed gebruiken om taart of pudding mee te versieren.

2 Laatst bewerkt door natasdiepepp (27-06-2007 13:22)

Re: Slagroomimitatie (Bevat soja)

He geweldig... Ik zat al een tijdje te dubben over dit "'probleem'.
Mijn man heeft namelijk geen galblaas meer en kan daardoor niet meer goed tegen vette dingen... dus we zijn alle twee op een mager dieet :(
Dus super dat je een andere manier van slagroom maken hebt... Ga ik zeker uitproberen....

Maar eh, wel even een vraagje... wat is  arrowroot. Ik heb hier nog nooit van gehoord.

Natascha

3

Re: Slagroomimitatie (Bevat soja)

natasdiepepp schreef:

Maar eh, wel even een vraagje... wat is  arrowroot. Ik heb hier nog nooit van gehoord.

Natascha

Arrow root is een vegetarische oplossing voor gelatine ;) Het is een poeder dat je kunt kopen bij de reform/natuurwinkel, op het potje staat ook precies hoe je het moet gebruiken.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"