1

Onderwerp: Rechthoekige taart met ronde hoeken?

Hallo!
Ik heb gister een rechthoekig kapsel gebakken in mijn lasagne schaal en hij is heel mooi gelukt,maar de hoeken zijn afgerond,zal ik ze zo laten of is het beter om ze mooi recht af te snijden,wat is beter met bekleden met fondant??Ik heb nog nooit een vierkante taart of zo bekleed,tot nu toe alleen maar ronde en dat gaat me aardig goed af.Graag tips van jullie ervaren baksters!!!
Groetjes Darlene

2

Re: Rechthoekige taart met ronde hoeken?

Je kan hem recht snijden natuurlijk. Is mooi.

Maar ronde hoeken kan ook mooi zijn hoor. Ik bak vaak kapsels in mijn braadslede en die laat ik ook meestal rond.

Ik merk geen verschil met bekleden, of de hoeken rond zijn of recht.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: Rechthoekige taart met ronde hoeken?

Ben nog niet zo ervaren, maar ik wil wel proberen een antwoord te geven. Op zich vind ik een vierkante taart bekleden niet veel moeilijker als een rond. Je moet alleen in de hoek beginnen en de plooien om de rechte kanten wegwerken (maar dat lijkt me logisch) en dat gaat dan prima hoor!
Ik vind het wel heel slim om een rechthoekige taart te bakken in de ovenschaal. Ga ik onthouden die tip!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Re: Rechthoekige taart met ronde hoeken?

Ik vind rechte hoeken zelf het mooist maar als je een kapsel gaat snijden weet ik niet of de randen dan nog mooi stevig en rechtop blijven ...hoewel..mijn Afrika taart is ook uit een ronde taart gesneden en met heel dun uitgerolde marsepein ging dat heel goed.