1

Onderwerp: vraagje over fondant....

hallo,
ik wil van fondant "opstaande" bloemen maken maar hoe maak ik het hard??
Ik had het in een eierdopje in de koelkast hard laten worden maar zodra het warmer werd, werd het weer zacht...
iemand een tip??

en dan nog een ander vraagje over fondant: hoe bewaar ik het het beste?? ik doe het nu een luchtdicht zakje in de koelkast...

alvast bedankt.
susan

2

Re: vraagje over fondant....

Je moet je fondant zeker niet in de koelkast bewaren om hard te laten worden, zal hij weer zacht worden bij het eruit halen. Fondant moet je aan de lucht laten drogen, je kan er wat tylose doordoen om het te versnellen, maar zonder kan ook, duurt alleen iets langer.
Soms is het binnen een dag al droog genoeg.

Als je fondant wil bewaren dan doe je dat idd in huishoudfolie verpakken en dan in een luchtdichte zak of doos!

dus niet meer in de koelkast hoor!  :nooo

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

bedankt. dan moet ik toch maar eens een luchtdichte doos gaan scoren :)

4

dus bewerkte fondant niet in de koelkast bewaren als je het hard wil laten worden.

de overgebleven fondant in plastic folie en dan in een luchtdichte doos bewaren. Dit hoeft dan ook niet in de koelkast bewaard te worden??
Hoe lang kun je het dan nog bewaren?

sorry voor de misschien rare vragen maar ben nieuw.

ik heb net 1 taart gemaakt in mijn eerste workshop en ik ga komende week pas voor het eerst helemaal zelf een taart maken

Groetjes, Franka

5

Voor het bewaren van fondant kun je gewoon de oorspronkelijke houdbaarheidsdatum aanhouden: meestal wel een maand of zes; als het maar goed luchtdicht bewaart wordt :Y

Succes met je eerste taartjes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>