1

Onderwerp: Fondant scheurt

Ik heb zonet mijn eerste bestelling ontvangen en ging leuk enthousiast gelijk aan de slag! Eerst 3 bloemen gemaakt met mn uitstekers, dat viel al flink tegen want ze bleven vast plakken en kreeg ze er niet heel uit.
Vervolgens wilde ik een rol roosje maken, filmpje van youtube erbij. Opzich heel simpel, maar de fondant scheurt steeds. Het is echt absoluut niet te rollen want het breekt gewoon. Hoe kan dit? Want er is nu eigenlijk niks mee te beginnen...

Liefs Lotje

2

Re: Fondant scheurt

Heb het met een nieuwe beetje fondant geprobeerd, dit ging wel goed. Denk dat ik te lang met 1 klein stukje heb zitten freubelen waardoor die ging uitdrogen? Dus maar niet al te lang bezig zijn met 1 stukje denk ik..

3

Dat kan inderdaad de reden zijn. En heb je poedersuiker gebruikt als ondergrond? Als daarvan ondertussen teveel in je fondant is gekomen, droogt dat ook heel erg uit.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Misschien een beetje crisco toevoegen als het te droog is of idd een beetje vers fondant. De rest altijd goed afdekken. Bloemen kun je weer wat beter uitsteken als je het even hebt laten liggen of de uitsteker met crisco insmeren.

Succes met je 1e bestelling!

5

Ja, er was erg veel poedersuiker intussen in terecht gekomen dus waarschijnlijk was dat het.. crisco heb ik (nog) niet, moet nog even opzoeken waar ik dat kan kopen..