1

Onderwerp: Aardbeienbavaroise

Ik wil graag aardbeienbavaroise tussen mijn taart doen.
Maar heb geen flauw idee hoe dat moet?
Ik heb Mix voor bavaroise bij de intratuin gekocht waar je slagroom en water bij moet doen en eventueel een smaakje.

Moet ik wat aardbeien pureren en erbij doen, aarbeiensaus wat je over ijs kan doen of aardbeienjam?
En hoeveel?

Wie kan mijn helpen?

Alvast bedankt! :D

2

Re: Aardbeienbavaroise

Ik ken de mix die je bedoelt niet maar ik kan je wel de aardbeienmousse van Koenie aanraden; je vindt het 'm hier op de site bij recepten. Is echt heerlijk en makkelijk te maken!

Groetjes Maji

3

Ik heb dat een keer gemaakt.

Toen had ik alleen de gelatine in koud water even gelegt, uitgeknepen en in het mengsel gedaan.
Allemaal stukjes gelatine en het werd natuurlijk niet stijf. :+
Maar is dat echt het enige wat ongeveer kan mislukken? :rolleyes:

4

De gelatine moet je ff oplossen in warm water( nadat je die geweekt en uitgeknepen hebt), laten afkoelen, 3 eetl gepureerde aardbeienmengsel erbij doen, roeren, en  dan bij de rest van het mengsel gieten en roeren. Werkt zo perfect met de gelatine van dr. oetker. Bij een ander merk, gewoon de beschrijving volgen van de gelatine!

5

Bedankt!

Ik weet zeker dat ik die vulling ga maken.
Maar wat als vulling 2 Verstevigde slagroom met ? fruit ofzo?
ik wil het eigenlijk z simpel mogelijk houden maar wel lekker! :D

6

hoi,

Ik had laatst een boltaartje(5 totaal ) gemaakt van plakken cake en dan tussen de lagen aardbeienkwark(gewoon een hele bak) gemengd met slagroom en verse aardbeien, toen afgesmeerd met slagroom en bekleed met marsepein.

Heerlijk

7

Ik laat de gelantine even weken, maak dan een paar eetl. van de aardbeienpuree warm en dan van het vuur af de uitgeknepen gelantine erdoor roeren; wat af laten koelen en dan bij de rest van de aardbeienpuree. Verder gewoon het recept volgen.

En als 2de vulling, tja da's persoonlijke smaak natuurlijk maar omdat de mousse al uit slagroom bestaat houd ik een 2de laag simpel dus iets van een lekkere jam of zo. Aardbeien, bosvruchten, viervruchten...

Heb laatst een laag mousse met verse aardbeien er nog op gedaan en als 2de laag bosvruchtenjam: erg lekker!

Groetjes Maji

8

hmm klinkt lekker.... bedankt dat jullie meedenken :lol: