1

Onderwerp: Vraagje over m'n caké

Hallo allemaal :),

Ik heb nu m'n caké in de oven staan (zo eentje van Homemade, alleen water aan toevoegen ;) :o ... Beetje simpel, maar heb weinig tijd vandaag ;)).
Over ongeveer een uurtje is hij klaar. Dan laat ik hem natuurlijk afkoelen en daarna wil ik hem versieren.
Maar heb een vraagje over het versieren...
Zou ik de caké (in een ronde vorm gedaan ;)) door midden kunnen snijden en er dan gewone aardbeienjam tussen kunnen doen (die je dus ook op brood smeert?  :o  En dan de andere laag er weer op en verder gaan met versieren? Of moet je er speciale jam voor hebben of zo :o...

Ben echt een beginner, dus sorry voor m'n domme vraag :o.

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

2

Re: Vraagje over m'n caké

Nee hoor je kan gewone jam gebruiken om te vullen. Ik weet alleen niet waarmee je wilt gaan versieren, maar de jam mag niet in aanraking komen met marsepein of fondant.

3

Oké, bedankt :).

Wil gewoon met glazuur alleen nog erbij en versierseltjes uit de winkel zeg maar.
Moet nog een goede winkel zien te vinden waar ik die andere spullen allemaal kan kopen.
Weet iemand een winkel in Leiden/Alphen ad Rijn/Zoetermeer?
Alvast bedankt :).

4

Daro schreef:

Nee hoor je kan gewone jam gebruiken om te vullen. Ik weet alleen niet waarmee je wilt gaan versieren, maar de jam mag niet in aanraking komen met marsepein of fondant.

Volgens mij mag dat best! Tenminste, ik gebruik jam weleens om marsepein vast te maken op cupcakes, en dat gaat prima. Geloof dat jam ook wel gebruikt wordt om af te smeren.

5

Never mind  :nooo ...
Kom net de keuken in (de caké stond toen 10 min in de oven) en ik rook iets geks... caké is helemaal zwart!!! :rolleyes:
Vond het ook al zo gek dat de pizza's gisterenavond niet smaakte, maar blijkbaar doet m'n oven het weer eventjes niet goed  :/ .
Heeft dat ding wel vaker, zo'n periode dat alles wat je erin doet er zwart uitkomt... daarom wil ik ook een nieuwe!!!

6

Balen!! Dat wordt een nieuwe oven...

Bij jac. van vliet in alphen (hoofdstraat, daar waar al die mooie taarten in de etalage staan) kan je het een en ander halen,
en anders kan je het vaak ook bij een andere banketbakker proberen, of via internet dingen kopen  :)

7

had je hem niet op magnetron staan haha,
nee grapje.
vervelend dat het niet lukte

Enthousiaste groet, Maxime

8

Misschien een tip als je volgende cake wel lukt:
Kijk eens in de FAQ (frequently Asked Question) in het rijtje linksboven in beeld. Daar vind je heel veel tips over bakken, vullen en decoreren. Daar kun je dus al heel veel info uithalen.

9

chinnie schreef:

Balen!! Dat wordt een nieuwe oven...

Bij jac. van vliet in alphen (hoofdstraat, daar waar al die mooie taarten in de etalage staan) kan je het een en ander halen,
en anders kan je het vaak ook bij een andere banketbakker proberen, of via internet dingen kopen  :)

Bedankt voor de tip.
Was vandaag nog in Alphen, maar toen had ik dit nog niet gelezen, haha. Zal de volgende keer eens kijken ;).
Had ook al gezien bij V&D dat je daar marsepeinen roosjes kan halen, maar het liefst wil ik leren ze zelf te maken natuurlijk :D.

Oww ja... van de oven... ben erachter dat ik een verkeerd knopje ingedrukt had ;).

10

Tari schreef:

had je hem niet op magnetron staan haha,
nee grapje.
vervelend dat het niet lukte

Zoiets wel ja :P, haha... een beginnersfoutje zullen we het maar noemen :o:P

11

djehr schreef:

Misschien een tip als je volgende cake wel lukt:
Kijk eens in de FAQ (frequently Asked Question) in het rijtje linksboven in beeld. Daar vind je heel veel tips over bakken, vullen en decoreren. Daar kun je dus al heel veel info uithalen.

Bedankt voor de tip :D. Zal eens kijken als ik tijd heb.

12

Nog even snel een update:
Mijn eerste cake (de bodem van mijn caketaart dus ;)) is gelukt :D.
Hij staat nu af te koelen en de tweede caké staat nu in de oven.
Heb ze in een boterkoekvorm gebakken en heb die eerste er ook makkelijk uitgekregen :D.

Foto's volgen nog.

13

An_Angel schreef:

Oké, bedankt :).

Wil gewoon met glazuur alleen nog erbij en versierseltjes uit de winkel zeg maar.
Moet nog een goede winkel zien te vinden waar ik die andere spullen allemaal kan kopen.
Weet iemand een winkel in Leiden/Alphen ad Rijn/Zoetermeer?
Alvast bedankt :).

nee wel iets verder berkel en rodenrijs.
roosbanket

Zeg me als het beter kan...ik wil nog veel leren.

14

Bedankt :), zal eens gaan kijken zometeen.
Ben nu nog bezig met m'n cake/taart :Y.

Heb nu dus 2 lagen cake met daartussen aardbeienjam.
Bovenop zit een laat chocoladeglazuur, bloemetjes en witte chocoladespikkeltjes. Het is niet helemaal precies verdeeld, maar op de foto ziet het er toch grappig uit... voor een eerste frutsel.
Nu moet alleen de zijkant nog een chocoladelaag krijgen, maar had te weinig chocolade laten smelten. Ben nu bezig met de volgende choco te laten smelten dus ;).

Foto's volgen :P.

15

Ik kom zelf eigelijk uit Kouderkerk en kom in rond November ook in Hazerswoude Rijndijk wonen. Maar ik was dus van de week op de Rijneke Boulevard en bij die knutselwinkel die naast de Action zit verkopen ze ook taartspulletjes.

16

Daro schreef:

Ik kom zelf eigelijk uit Kouderkerk en kom in rond November ook in Hazerswoude Rijndijk wonen. Maar ik was dus van de week op de Rijneke Boulevard en bij die knutselwinkel die naast de Action zit verkopen ze ook taartspulletjes.

Bedankt voor de tip :). Zal daar binnenkort eens gaan kijken.
Hihi, ook wel gek, zei gister nog tegen m'n vriend dat ik daar weer eens naartoe moest naar die boulevard omdat het zo lang geleden was dat we daar nog waren.
(Wij zitten nu nog in verbouwing ;))

17

Oww ja... mijn taartcake...
Doordat het glazuur hard was (wat hoort, oké dat weet ik) smaakte de cake niet zo lekker in combinatie met die jam. Er had beter een fondantlaag overheen kunnen zitten.
Volgende keer dus geen jamvulling als ik met glazuur werk of een fondantlaag als ik met jam werk ;).

Mijn vriend vond wel dat ik het leuk versierd had die cake :).