1

Onderwerp: chocoladetaart

Hoi Allemaal,

Als zovelen ben ik ook een beginnende bakster. Ik heb de afgelopen tijd werkelijkwaar het forum zo'n beetje van voor tot achter gelezen en veel tips meegenomen.
Desondanks toch nog een vraag. Ik heb vandaag het verzoek gekregen om een Feyenoord of chocoladetaart te maken voor de man van een collega.
Nu is het ongelooflijk maar waar, ben dol op chocolade maar niet in een taart.
Zoekend op het forum dus veel chocoladetopics tegengekomen maar kan geen keuze maken, graag dus advies.

Ga ik voor een:
*gewoon kapsel met chocoladevuling en dan marsepeinen feyenoordbekleding (passen deze smaken wel bij elkaar, lijkt mij erg zoet en machtig)
*gewoon kapsel afgegoten met chocoladeganache, en wat neem ik dan als vulling, wederom chocalde is wel veel van het goede
*een chocoladekapsel, hoe maak ik die en wat moet ik dan met vulling en bekleding.

Persoonlijk vind ik taarten met een strakke chocoladeganache buitenkant wel erg mooi, maar ik wil ook wel weer aan de feyenoord tegemoetkomen.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren!

Groeten en alvast bedankt.

Groeten Dorien.

2

Re: chocoladetaart

Ik heb al een keer een chocolade kapsel gemaakt, vulling mascarpone met aardbeien en aardbeienjam en daarna gewoon bekleed met marsepein en een puzzelplaatje, was erg in de smaak gevallen.

Inge heeft ergens een topic geplaatst over chocolade biscuit, je moet nl cacaopoeder en poedersuiker aan je mix toevoegen, verhoudingen staan in haar topic, even zoeken op chocoladetaart

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Re: chocoladetaart

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=2083

dit was de link

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Re: chocoladetaart

ik zou zeggen: chocoladekapsel met chocomousse vulling, ganache erover en dan je feyenoord-plaatje erop!

Re: chocoladetaart

Dan heb ik ook nog een vraagje, want smaakt deze biscuit dan ook echt naar chocolade of heeft het alleen de kleur (eerlijk antwoord) want dat vind ik vaak zo jammer van al die kant en klare mixen voor chocoladecake, ze smaken absoluut niet naar chocolade. Alleen de brownies, maar daar kun je geen taart van maken. Ik gebruik nu een eigen recept, erg lekker maar ook erg machtig en veel werk.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

6

Re: chocoladetaart

Bij mij is favoriet:
chocoladekapsel met bokkepootjesvulling en kersen

Dat kapsel maak je door cacao door de mix te doen. Het smaakt licht naar chocolade en het is natuurlijk bruin. Ik vind het erg lekker, smaakt wel naar chocolade maar niet overheersend.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: chocoladetaart

Ik vind hem inderdaad ook naar chocola smaken, pas geleden een rijke chocolade taart gemaakt en die was wel lekker, maar een beetje te.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

8

Re: chocoladetaart

heb er laatst met de mix en cacao eentje gemaakt op bestelling voor mijn lerares zij zijn het gewend om met regelmaat chocolade taart te eten en ze vond het heel lekker en moest de complimenten overbrengen.

9

Re: chocoladetaart

wou net een vraag stellen, en toen zag ik deze topic

ik moet ook een chocotaart maken vandaag, ik wilde als vulling bokkepootjes vulling doen, maar de andere laag, heb geen idee. Ik zag chocomousse vulling staan, hebben jullie een recept hiervan???

en kan dat bokkepootjesvulling en andere laag chocomouse of ik het te???
wou de taart overgieten met ganache

graag tips van jullie dames?? dank je!