1

Onderwerp: zwarte marsepijn?

Halo allemaal,

Ik ben bezig met mijn eerste knip en plak taart.(DORA)
En het is nog een opdracht ook.
Maar ik zie heel veel zwarte marsepijn op de site.
Hoe maken jullie dit.
Ik heb meerdere kleurstof kleurtjes, maar geen zwart.
Kan ik dit zelf maken?
Wel heb ik op deze site een pen gekocht (zwart)
Zal het daar ook mee lukken om lijntjes mee te maken??

Ik hoor graag jullie reactie, en jullie zien snel de foto van ...Dora!

Groetjes Jolanda

2

Re: zwarte marsepijn?

H

groetekes Kris

3

Re: zwarte marsepijn?

hoi Jolanda,

Ik had zelf ook problemen met de randjes / lijntjes van mijn taart. Ik heb het zelf opgelost met dropveter en rozijntjes, was op zich prima, maar was toch niet helemaal tevreden. Kreeg toen de tip om het met een zwarte pen te doen (daar ik las dat je die al hebt) is dat misschien de beste optie. Wel lang genoeg wachten tot de marsepein goed droog / hard is, anders druk je door de marsepein heen!!!

Succes Gr Mandy

4

Re: zwarte marsepijn?

Huh, er bestaat toch zwarte kleurstof? Die heb ik laatst nog in een winkel gezien. Ik wist alleen niet zo snel wat ik ermee moest.

Een Dora taart maken dus!!! :)

Groet van Karin en veel succes!!

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

5

Re: zwarte marsepijn?

hoi,
het is net als bij kunstschilderen ;)
de eerste keer dat ik zwart nodig had voor mijn fondant, had ik net bij de acrylverf voor kunschilders het advies gekregen om voor "levend "zwart" 50 % bruin 40% blauw en 10% rood te mengen Ik heb dit advies toen ook gebruikt voor het kleuren van mijn fondant en dit kwam heel aardig in de richting ;) En anders een beetje norit tot poeder stampen en door je fondant kneden.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: zwarte marsepijn?

Hallo Jolanda,

We hebben in de webshop inderdaad zwarte kleurstof. Daarmee maak ik altijd zwart dus. Er bestaat overigens ook de mogelijkheid om zwarte marsepein of fondant per ons te kopen, voorgekleurd dus!

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: zwarte marsepijn?

Ja Inge, maar ze heeft het NU nodig, geloof ik.... Haha. IK weet wat ze bij de volgende bestelling heeft zitten! ;)
Ik heb ook een klein potje zwarte kleurstof en dat gaat super met marsepein, fondant is iets lastiger. Ik heb ook alvast de intensieve zwart van Inge besteld. Ik gebruik regelmatig zwart.

Groetjes Evelien

8

Re: zwarte marsepijn?

Hallo allemaal,

even tussen het schilderen en klussen door, deze tip is ook erg handig voor zwart. Als je ook bruine kleurstof hebt dan kleur je de marsepein of fondant daar eerst mee. Vervolgens pak je zwart. Hierdoor heb je minder zwarte kleurstof nodig. Wanneer je heel veel zwart gebruikt kan dat de samenstelling van je marsepein of fondant een beetje veranderen, het gaat dan heel erg plakken.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

9

Re: zwarte marsepijn?

Bedankt voor jullie vele reactie's.
Ik heb hem bijna klaar, maar heb het toch met de
zwarte pen gedaan.
Want de taart is niet voor ons zelf, en wie weet kan iemand niet tegen norit!!!
Ik zal zo snel mogelijk de foto;s van de taart door sturen als hij klaar is.
En maar hopen dat hij naar hun zin zal zijn!
Maar ik hou de norit wel in gedachten.

Groetjes Jolanda

10

Re: zwarte marsepijn?

Hoi Jolanda,

Norit is alleen maar koolstof. Het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die daar niet tegen zouden kunnen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.