1 Laatst bewerkt door Claudje (16-05-2010 11:19)

Onderwerp: Marsepein / Fondant bubbels??

Ik had een taartje bekleed met marsepein gemeng met fondant. Toen ik de volgende dag ging kijken zat er een grote bubbel onder mijn bekleding  :s .......iemand een idee hoe dat kan?

Ik moet voor zaterdag een discotaart maken en nu wil ik graag advies. Het moet een dansvloer worden van allemaal vierkantjes. Nu wou ik de taart bekleden met marsepein en de vierkantjes maken van fondant, maar ben nu bang dat dit weer gaat gebeuren (bubbel). Heeft iemand tips of advies voor mij? Op de vierkantjes komen van weer van marsepein dansende figuurtjes......

Groetjes Claudia

Re: Marsepein / Fondant bubbels??

wat zat er in die bubbel? Lucht of vulling??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hoi Tirza,

Er zat lucht in want ik heb kleine gaatjes geprikt en toen een beetje geduwd toen gingen ze weg. Maar toen ging mijn marsepein/fondant een beetje lopen waar de bubbel zat.......

Gr. Claudia

4

Heb je misschien poedersuiker of maizena gebruikt?

5

ik herken het...had het bij 1 van de snijtaarten die bij de bruidstaart hoorde van de week...ik snap erook niks van, goed afgespeerd/gekoeld, bekleed...heeft daarna wel een nacht buiten dekoeling gestaan maar dat kan en een paar anderen ook en die bleven gewoons trak..het mysterie van de bubbel.......

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

6

kan het aan poedersuiker liggen dan??? :think:

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

7

Claudje schreef:

Hoi Tirza,

Er zat lucht in want ik heb kleine gaatjes geprikt en toen een beetje geduwd toen gingen ze weg. Maar toen ging mijn marsepein/fondant een beetje lopen waar de bubbel zat.......

Gr. Claudia

Bedoel je 'lopen' als in smelten? Waarmee had je de taart afgesmeerd?

8

Ik had de taart afgesmeerd met botercreme en er hartjes en bloemetjes opgeplakt met een heel klein beetje water met poedersuiker. Kan het daaraan gelegen hebben? En ik heb ook de taart niet in de koeling gezet maar op een koele plaats.

Dit was een taartje om weg te geven maar ik maak me nu wel een beetje zorgen om de taart die zaterdag moet afleveren.

Fijn dat jullie me helpen met een oplossing.

Gr. Claudia

misschien heb je hier wat aan:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=71165

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs