Onderwerp: orchard lace flower, bloem breekt
De bloemen die ik met de orchard lace flower cutter uitsteek, en bol laat drogen (in plastic) breken zodra ik ze aanraak. Ik heb ze van fondant gemaakt.
Wat kan ik doen om het breken te voorkomen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » orchard lace flower, bloem breekt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
De bloemen die ik met de orchard lace flower cutter uitsteek, en bol laat drogen (in plastic) breken zodra ik ze aanraak. Ik heb ze van fondant gemaakt.
Wat kan ik doen om het breken te voorkomen?
Misschien minder tylose er in en een beetje meer vet?
Heb je er wel tylose door heen gedaan?
Ik doe er alleen tylose doorheen en laat ze dan 24 uur drogen . Geen vet want dan worden ze niet hard....
Heb je er wel tylose door heen gedaan?
Ik doe er alleen tylose doorheen en laat ze dan 24 uur drogen . Geen vet want dan worden ze niet hard....
Ja, ook met tylose breken ze snel...
Wat voor fondant gebruiken jullie?
Ik heb Pettinice van bakels gebruikt
ik gebruik voor alle decoratie bakels, dus daar ligt het niet aan.
wat bedoel je met bol drogen (in plastic) ??
Leg je ze inderdaad in een schaaltje te drogen ?
Ik doe eerst een laagje folie en dan
leg ik de bloem erin te drogen dan kan ik het er zo uitpakken en is het goed hard geworden .
ik gebruik voor alle decoratie bakels, dus daar ligt het niet aan.
wat bedoel je met bol drogen (in plastic) ??
Ja, in plastic, en gebogen, zodat de bloem rond staat...
ja hihi maar wat bedoel je met in plastic?
ik zet overigens wat er gedroogt moet worden zo hups op of in de vormer, zonder folie oid. Ik gebruik de formers van benison. sugar-artistry.co.uk/accessories-formers-c-155_173.html od zo;n bakje waar je verf in doet van de xenos ofzo...
ja hihi
maar wat bedoel je met in plastic?
ik zet overigens wat er gedroogt moet worden zo hups op of in de vormer, zonder folie oid. Ik gebruik de formers van benison. sugar-artistry.co.uk/accessories-formers-c-155_173.html od zo;n bakje waar je verf in doet van de xenos ofzo...
haha, in plastic, daar bedoel ik mee, dat ik het geheel in een zakje laat drogen....
maar luchtdicht? dat is beter van niet. Lekker laten drogen aan de lucht
ik heb verder geen idee waarom ze zouden breken, het enige wat ik kan bedenken is te veel tylose, anders weet ik t ook niet
Nou ik heb ze ook en ik was er zo heel erg blij mee.Maar er is er nog geen een keer eentje gelukt.Ik heb ook de howto van Kwebbeltje gezien maar zelfs dan vind ik het moeilijk.Ze vervormen zo bij mij.
Ja, makkelijk is het niet, maar ik ga gewoon weer proberen.
Bedankt voor de tips.
Hoezo vervormen ze bij jou Misty?
op de beurs vorige week is het mij uitgelegd.heb het daarna meteen uitgeprobeerd dezelfde middag en het lukt nu perfect.
heb er een paar gemaakt voor mijn eerste opdrachttaart a.s. vrijdag.
ze zijn erg mooi en liggen nu in een gesloten plastic bakje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » orchard lace flower, bloem breekt