1

Onderwerp: Vraagje over met jam vullen

Heb gezocht op het forum, maar kon er geen antwoord op vinden.

Mijn vraag is namelijk, als ik tussen 1 laag alleen een laagje jam doe, trekt dat dan niet in het biscuitdeeg??

Heb nl bij mijn 1ste taart boven en onder een laagje bc gedaan, omdat ik bang was dat de jam in de biscuitdeeg zou trekken, zoals bij een boterham als je er geen boter op doet.

Bij de 2de taart had ik alleen de onderkant met bc besmeerd, maar de taarten leven hier niet lang :D en zou dus niet weten of de jam erg in de biscuitdeeg trekt en dan een harde rand geeft.

Groetjes Joke :)

2

Re: Vraagje over met jam vullen

Nee hoor, ik vind het wel meevallen. Ik vul wel vaker met jam!
Wat je ook kunt doen is met vlaaivulling vullen (die heb je in kers en aardbei). Lijkt erg op jam, maar is ietsje dikker.

.. Want taart kan altijd!!

3

Dank je Lejow, voor het snelle antwoord  :)

4

Ik vul altijd met een behoorlijke laag jam. Trekt natuurlijk wel een klein beetje in je biscuit, maar niet zo dat deze er echt klef van wordt, zoals met brood.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Dank je Addy,

Daarom had ik bij mijn eerste taart bc gebruikt zowel onder als boven een laagje gesmeerd  :)
En bij de tweede alleen onder bc gesmeerd.
Maar nu ik dat weet hoef ik dat niet te doen  :D

6 Laatst bewerkt door Sofia (16-05-2010 12:31)

Had je vraag niet goed gelezen!  :o

Ik vind wel dat het er een beetje intrekt als de taart langer staat, dus doe ook net als jij een laagje bc boven en onder :) maar als de taart dezelfde dag nog op gaat hoeft het denk ik niet.

'I love it when a cake comes together'

8

Een flinke laag  Merenque botercreme, daar ananasjam op, dan het biscuit. Verschrikkelijk lekker.

9

Een flinke laag  Merenque botercreme, daar ananasjam op, dan het biscuit. Verschrikkelijk lekker.
En och, zolang staat een taart toch niet? :P  :P  :P

10 Laatst bewerkt door Joketje (16-05-2010 22:32)

AnjaS schreef:

En och, zolang staat een taart toch niet? :P  :P  :P

Tot nu staat de taart nog niet lang, dat klopt hahaha :lol:
Maar ga zeker eens de Merenque bc met ananasjam proberen, lijkt me  heeeeerlijk met chocomouse :D