1

Onderwerp: Wat is JAM precies?

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb net men eerste biscuit (1tulabnd vorm en daarboven 1 kleine tulband) gebakken voor mijn dochter haar 2e verjaardag. Het wordt een prinsessentaart (met een barbie in).

Ik zou graag een banketbakkersvulling erin doen en ook iets verfrissend.

Dan las ik enkele topics en zag vooral veel Jam voorbij komen.
Is dat gewoon aarbeiengelei wat je tussen je boterham smeert?

Sorry ik ben een belgische en wij gebruiken andere benamingen (oops) en ben echt een leek in vullen van taarten.

Daarmee zou ik de taart met een icing ofzo willen bekledenn of met een creme au beurre... (wat zou ik het beste doen van de 2?)

Alvast bedankt iedereen. :)

2

Re: Wat is JAM precies?

Dat zijn inderdaad die potjes met vruchtensmeersels voor op de boterham!

3

ok dank je wel. Dan ga ik zodadelijk verse jam maken ;-)

Kan ik de banketbakkersroom en creme au beurre nu al maken om morgen te smeren?

Hopelijk zal het lekker zijn. en ik hoop dat ik een mooie 'jurk' kan maken met die boter. Ach we zullen wel zien ;-)

4

Vandaag maken en morgen gebruiken is geen probleem, mits koel bewaard. Misschien is het recept van jouw landgenoot iets voor je

http://www.dekoekjesfee.be/forums/de-ko … botercreme

Is een hele luchtige creme en als er een beetje kleurstof doorheen doet of jam, dan krijg je ook nog een mooi kleurtje om een echte prinsessenjurk te maken. Je kunt ook kijken op de site van wilton.com, daar geven ze ook nog wat voorbeelden hoe je de jurk met een spuitmondje een extra mooi effect kunt geven.

Veel succes ermee!

5

wauw! dank je wel anja!
die creme ga ik straks maken !

linny schreef:

Daarmee zou ik de taart met een icing ofzo willen bekledenn of met een creme au beurre... (wat zou ik het beste doen van de 2?)

icing is een verzamelnaam voor veel wat je op een taart smeert/ ermee bekleedt. Dus fondant (ready to roll icing), royal icing, buttercream icing, pastillage, gumpaste etc.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs