1

Onderwerp: vandaag (zaterdag) maken, voor maandagmiddag????

Ik ben een taart aan het maken voor maandagmiddag, die vul ik met lemoncurd en citroenkwarktaart van mona...ik ga hem afsmeren met slagroom.
vandaag is het dus zaterdag,maar morgen heb ik echt geen tijd om de taart af te maken, kan dit zo tot maandagmiddag in de koeling???
Het is voor eigen gebruik (dochtertje wordt 1).
alvast bedankt.

2

Re: vandaag (zaterdag) maken, voor maandagmiddag????

zou ik niet doen met een slagroomtaart

3

Ik vul hem niet met slagroom, alleen afsmeren.

4

waar zou ik hem anders mee af kunnen smeren/???
bc vind ik zo zoet, en denk dat het zonde is van de smaak van de citroenkwark.
Heeft iemand een idee.

5

dat is toch ook slagroom ;) maakt niet uit waar t zit maar t is sowieso niet lang houdbaar, 2 dagen zou ik niet doen...

6

tja, dat is waar....maar waar dan mee afsmeren????
Ik ben dus geen ervaren bakster, en weet echt niet wat wel en niet te combineren is.
Dit recept had ik van iemand hier op het forum.

7

Op zich voor de houdbaarheid van alles kun je 'm wel vandaag maken en dan maandag eten. Ik vind zelf alleen dat monatoetje te waterig, in twee dagen trekt dat dan min of meer in de cake. De smaak is er niet minder om maar het ziet er niet zo mooi uit en is natuurlijk ook niet zo stevig.

Ik zou het afsmeren toch echt met bc doen. Boter heel luchtig kloppen, poedersuiker en citroenessence erbij. En afsmeren hoeft niet dik hè?! Zeker niet als je een dijkje maakt.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Ga hem toch morgenavond afmaken....
We komen gewoon eerder naar huis van de verjaardag, zodat ik
de taart kan afmaken....(was manlief zijn idee.).
Hoe moet ik mijn biscuit nu bewaren tot morgen????
Moet ik daar iets van alu-folie overheen doen ofzo?

9

Alufolie maakt snel afdrukken in de taart omdat het wat stugger is.
Huishoudfolie is beter. Of een pedaalemmerzak. Of een vuilniszak. Zoveel mogelijk lucht eruit, zonder aan te drukken.
Als je 'm kwijt kan in de vriezer, vooral doen! Dan werkt-ie morgen lekkerder en wordt het biscuit wat smeuiger. Eruit, zak eraf en een kwartier laten kun je 'm prima snijden!

Veel succes!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be