Onderwerp: vragen vuurtje

als je botercreme hebt gemengd met bijv witte choco,  kan je dan de taart dan daar ook mee afsmeren als bescherming voor de fondant? of moet je daar voor even wat botercreme appart houden voor het afsmeren???

en ik kom er maar niet uit op de site of je nou wel of niet een taart die helemaal klaar is, dus bekleed en versieringen er op , of die in de koelkast bewaard kan worden.

de ene keer lees ik, kan niet want dan worden de fondant vochtig maar ook lees ik weer dat een beklede taart uit de vriezer ontdooid moet worden door hem eerst in de koelkast te zetten.

snap je h'm nog hihihii ;)

wie kan mij dit uit leggen

2

Re: vragen vuurtje

Hoi hoi,

Botercrème met witte choco is prima geschikt om mee af te smeren hoor :).

Je kan een complete taart goed in de koelkast bewaren (ik doe dat altijd), ik heb wel een aparte koelkast die op zijn laagste stand staan (dus zo min mogelijk koud..).
Wel zet ik decoratie als bijvoorbeeld een strik pas op het laatste moment op de taart (die doe ik dus niet in de koelkast..).

Een bevroren taart moet 24 uur van te voren uit de vriezer worden gehaald en in de koelkast ontdooid worden.

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb nu :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

hai,

dankje voor je berichtje, weer wat wijzer geworden vandaag ;)

4

Ik zet mijn taarten altijd in de koelkast, ook als ze helemaal bekleed en versiert zijn.

succes