Onderwerp: bruidstaart 40 jarig huwelijk
Ook voor mij mijn eerste bruidstaart, YES ! Mijn ouders waren op 22 mei 40 jaar getrouwd! We hebben het vandaag met een high-tea in het Openlucht Museum gevierd. Eindeloos gebrainstormd over wat ik nou zou doen, icing op de zijkanten, roosjes, bloemetjes, topper...? Het onderste kapsel 3x overgebakken, eerste keer een gat erin gehakt met het loshalen van de zijkanten (1 plekje zat wat geplakt), 2e keer was het bolletjes bovenop na het bakken megaraar en scheef ingezakt, 3e keer toppie!
Dit is 'm geworden:
De taart is meteen een soort stamboompje, op de bovenste taart de voorletters van het bruidspaar, op de middelste taart de letters van de (schoon)kinderen en op de onderste taart de letters van de kleinkinderen.
Helaas zakte 'ie bij het vervoer naar het bruidspaar al helemaal in, *&^%&*(%@#., dat was 10 minuutjes, en hij moest nog drie kwartier in de auto, dus toen toch maar laag 2 en 3 eraf gehaald en los vervoerd. De eerste taart was schots en scheef en 'm deuveltjes waren ook helemaal weggezakt, dus nieuwe gaatjes gemaakt, deuvels er weer recht in en de taart zo goed en zo kwaad als het ging weer wat in model geduwd.. Nadat hij daar een paar uur in de koeling had gestaan en weer wat steviger was, 'm weer op elkaar gezet en in wat gehavende vorm was toen dit het resultaat:
De vullingen waren voor de onderste en de bovenste zwitserse room met cocktailvruchtjes en zelfgemaakte frambozen-aardbeien-bramen-kersenjam. In de middelste taart ook deze jam in combi met chocolademouse.
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"