Onderwerp: hoe lang bavaroise buiten de koelkast

Hoi,

Ik vroeg me af hoe lang je de taart buiten de koelkast kan laten zonder dat de vulling (bavaroise) smelt of dun wordt?

Ik ga de bavaroise gebruiken van de webshop met slagroom en patides aardbeien. voor het eerst maar weten jullie of het wel een stevige vulling is?

Help aub, voor het eerst een opdracht voor 60 personene dus moet echt goed zijn.

gr

Re: hoe lang bavaroise buiten de koelkast

Hoi,

Ik heb toevallig afgelopen week deze vulling ook gemaakt, weliswaar met een ander smaakje er in, maar ik ga de volgende keer hier nog klop fix aan toevoegen, omdat bij mij de vulling ging lekken, ondanks dat ik een dijkje van botercreme had gemaakt.
Dus ik had als vulling: citroenbavaroise met slagroom gebruikt. Ik heb de taart tot het gebruik in de koelkast laten staan en een 1/2 uur van te voren eruit gehaald. Dus verder geen bijzonderheden. Toch ging de taart lekken waardoor de fondant uitliep. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen hiermee zijn.....

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik heb toevallig afgelopen week deze vulling ook gemaakt, weliswaar met een ander smaakje er in, maar ik ga de volgende keer hier nog klop fix aan toevoegen, omdat bij mij de vulling ging lekken, ondanks dat ik een dijkje van botercreme had gemaakt.
Dus ik had als vulling: citroenbavaroise met slagroom gebruikt. Ik heb de taart tot het gebruik in de koelkast laten staan en een 1/2 uur van te voren eruit gehaald. Dus verder geen bijzonderheden. Toch ging de taart lekken waardoor de fondant uitliep. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen hiermee zijn.....

Bedankt  voor je reactie.
:)
Ja het is echt heel belangrijk dat het stevig blijft van de taart moet in de feestzaal komen te staan.

nou ff afwachten of er meer mensen reageren

Hoi,

Nou ik dacht dat het misschien ook nog wel met gelatine kan. Maar dat weet ik niet zeker, vandaar dat ik het ook graag van anderen zou willen horen. Weet iemand anders dit wel?

5 Laatst bewerkt door Boska (12-05-2010 23:33)

Bavarois moet zo wie zo in de koelkast staan, omdat er slagroom in zit. Als de taart (lang) in de feestzaal moet staan zou ik geen zuivelvulling gebruiken maar kiezen voor de botercrème mix met een smaakje van Patidess. Eventueel nog fruit er bij verwerken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Hoi,

Inmiddels heb ik zelf het een en ander nagezocht, je kunt deze vulling beter met gelatineblaadjes maken, dan blijft je vulling wel goed.
Maar ik ben het ook helemaal met Boska eens dat je beter voor een veilige vulling kunt kiezen die ook erg lekker kan zijn.
Ik zelf gebruik nooit slagroom bij een taart die lang buiten de koelkast moet blijven staan, eerder een veilige vulling zoals botercreme met smaakje, bijv. Patidess en vers fruit en bijv. koekkruimels. Deze vulling kan buiten de koelkast bewaard worden. Eventueel kun je nog banketbakkersroom aan de vulling toevoegen, dan moet je taart wel in de koelkast bewaard worden en kan de taart een 1/2 uur voor gebruik uit de koelkast zonder problemen.

7

ik heb ook altijd bavaroispoeder , ik maak het aan met limonadesiroop en dat maak ik ruim vantevoren zodat het best stijf wordt, ik gooi er ook vaak een blik vlaaivulling doorheen, maar heb nog nooit last gehad van lekken.

Alles goed???? nee 3 fout

8

bavarois moet je nooit te lang buiten de koelkast bewaren, ook niet als er gelatine door zit. Hij loop dan terug en gaat lekken. Heb het 1 x mee gemaakt. Ik doe dit dus niet meer.

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

oke dat is duidelijk, allemaal bedant voor het reageren!! :)