1

Onderwerp: vers fruit invriezen??

Hallo,

Ook ik heb alweer een invriesvraagje. Ik moet in juni 2 taarten maken voor mijn schoonzusje, die ze op maandag wil gaan eten. Ze moeten worden afgeleverd op zondag en normaal zou ik dan op zaterdag de taarten vullen en bekleden en dan in de koelkast zetten tot zondag. Nou wil ze graag een taart met aardbeien gevuld en de ander met ananas. Probleem is nu, dat ik op zaterdag een hele dag weg ga en dat ik dan dus geen tijd heb om de taart te vullen enzo en op de donderdag en vrijdag ervoor moet ik werken, dus wilde ik ze eerder maken en dan helemaal invriezen, maar gaat dat dan ook als ik in de vulling verse aardbeien en verse ananas gebruik?
Iemand ervaring hiermee of kan ik misschien dan toch beter voor een andere vulling kiezen.

Alvast bedankt
Groetjes Angelina

2

Re: vers fruit invriezen??

De verse aardbeien kunnen makkelijk in de vriezer..  Maar verse ananas is daar minder geschikt voor.  Ik zou eerder voor ananas uit blik gaan... en goed laten uitdruppen voor je et gebruik. 
Je zou safe kunnen gaan een aardbeivlaai vulling kunnen gebruiken ipv verse.

3

Ja ik was inderdaad ook het meest bang voor de verse ananas. Ik denk dat ik dan toch maar voor de ananas uit blik ga, om problemen te voorkomen. De aardbeien ben ik ook minder bang voor. Bedankt voor je advies

groetjes Angelina

4

Verse ananas kan een stofje afgeven waardoor melkproducten bitter gaan worden....
Dus ik zou zeker gaan voor ananas in blik.

Jessica

5 Laatst bewerkt door angelina17 (12-05-2010 12:16)

ja ik heb zoiets ook al eens eerder gehoord. Ik heb inderdaad maar besloten om het ananas uit blik te doen. Het zou zonde zijn als ik daardoor een hele (grote) taart zou verpesten. Bedankt voor je advies!

groetjes Angelina