1

Onderwerp: ideeen decoratie gevraagd :)

Ja, ik zal met de deur in huis vallen, ik zou graag jullie hulp (mening graag horen. Ik ben nog niet zolang bezig met taarten maken en nu heb ik een 2de opdracht! Joepie!  ;)

Nu vroeg het meisje of ik een taart kon maken voor 10 pesonen voor haar vriend die 25 jaar wordt! Graag had ze er volgende dingen op gewenst.
- Maarten 25 jaar
- Wat kleine dingen errond van wat hij graag doet:
  * een flesje jupiler bier (omdat hij graag eens een pintje pakt met
     zijn vrienden)
  * een computer, laptop of bureau (omdat hij werkt op de bureau 
     en avonschool volgt van technisch tekenen op computer)
  * een hartje (voor zijn liefde)
  * een bal, voetbal (hij gaat graag eens naar de voetbal kijken)
  * een manneke dat aant werken is (hij zet nog draad en klinkert
     hier en daar)
  * een auto (hij is veel met auto's bezig)

Nu was mijn idee, een autoband met in't midden zijn naam en dan leeftijd! Met daarrond een flesje jupiler, laptop, hartje en bal! (voor het mannetje dat aan't werken is gaat het wat krap worden geloof ik) Effe mijn voorbeeld!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs538.snc3/30511_1422917024072_1567129024_1044187_5909506_n.jpg

Wat vinden jullie? Of hebben jullie mss een anders idee? Alvast bedant voor jullie mening!

2

Re: ideeen decoratie gevraagd :)

hoe wil je dat gaan doen? Met marsepein, of uitprinten?

Ik denk dat je misschien beter kan concentreren op 1 of 2 onderwerpen, ik denk dat het te druk wordt.
Ik heb oook eens zo'n taart (op verzoek) gemaakt, en vond hem zelf echt  niet leuk, had er veel meer van kunnen  maken....

Het idee van de autoband vind ik leuk... of misschien een bierdopje van Jupiler,  en dan de naam en leeftijd mooi uitgewerkt is denk ik mooier....

Sucses met maken !!

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

3

Jeetje...dat zijn wel erg veel wensen voor een taartje van 10 personen? Hoe goed ben je in boetseren? Anders zou je een mannetje aan een bureautje kunnen maken met op het bureatje een laptop en een flesje bier?

4

@Goldie: Ik wou de taart te bekleden met fondant en het flesje, de laptop, het hartje en de bal een soort van puzzelplaatje erop te leggen! Het zou idd veel gemakkelijker zijn om op 1 ding te concentreren, maar ... klant is koning zeker!   :s

@djehr: Boetseren lukt me al wel, maar de klant had er ook bijvermeld dat ze liefst alles plat op de taart wilde! Ik heb precies een veeleisende klant aangetrokken ... en dan is dit nog maar mijn 2de opdracht!  :s

Als ik heeeel eerlijk ben zou ik het ook niet te gek maken :) als het net niet lukt ziet het er al snel uit als een drukke klei-boel, zeker met een zwarte taart.
Voor een volgende opdracht zou ik aangeven dat je wel de wensen meeneemt, maar dat je er zelf iets moois van maakt ;)
Ik zou ook een bierdop maken, met ipv 'jupiler' de naam en leeftijd van de jarige, en dan op de rand van de taart kun je eventueel alle figuurtjes maken. Of aan de randjes van de dop (zeg maar die uitsteeksels, als je begrijpt wat ik bedoel :P ) kleine boetseerseltjes maken, zoals voetballetjes, bierflesjes en hartjes. Succes!!

'I love it when a cake comes together'

ik heb even je titel aangepast 'i need help' is niet handig voor de zoekfunctie :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7 Laatst bewerkt door Maji (11-05-2010 20:02)

Van een taartje een bureau maken?
Met op het bureau dus de dingen die ze wil: flesje bier, hartje, laptop met op het scherm een printje van voetbal of zo. En een mannetje zittend achter het bureau natuurlijk  ;)

Tjee, wel veel wensen voor 1 taartje maar best een leuke uitdaging denk ik om er een leuk geheel van te maken. Succes!

correctie: lees nu pas dat ze alles plat op de taart wil...weg mijn idee  :lol:

Groetjes Maji