1 Laatst bewerkt door Lynniej (09-05-2010 20:30)

Onderwerp: Is iemand al bekend met de zogenaamde Schneidhilfe ?

Vorige week zijn we een week naar Duitsland op vakantie geweest, net over de grens, in Bad Bentheim.

We zijn toen ook even gaan shoppen in Nordhorn, en kwamen daarbij deze taart-snij-ring tegen!
We hadden em zelf nog nooit gezien, waren toen eigenlijk opzoek naar zo'n taartzaag, maar toch hadden we deze maar meegenomen, inclusief het bijbehorende taartmes.

http://i41.tinypic.com/4uw707.jpg

Ik was benieuwd of een van jullie hem ook al heeft? :D
Ik heb deze in Nederland nog nooit gezien (is ook afkomstig uit Duitsland).

Gister heb ik hem voor het eerst mogen gebruiken, en het werkt perfect! Je krijgt er hele mooie strakke laagjes mee.
Of het beter werkt dan de taartzaag weet ik niet, aangezien ik geen taartzaag in handen heb gehad xD

Hij kostte trouwens maar 8 euro.

Voor degenen die em willen opzoeken op internet: je kan hem vinden via google, op: Torten boden Schneidhilfe. (vast op nog meerdere trefwoorden, of zelfs in het Nederlands, maar bij deze weet ik in ieder geval dat je hem zult vinden xD)
Inclusief de bijbehorende youtube filmpjes over het gebruik ervan.

2

Re: Is iemand al bekend met de zogenaamde Schneidhilfe ?

te koop bij cook & co ;)
Ik had eentje.. maar vond et niks  :nooo  dus ik blijf lekker mij brood mes en taartzaag gebruiken  :Y

deze verkopen ze ook bij cook & co.
weet de prijs niet, maar heb hem pas in de folder zien staan..

Ik vond hem er wel handig uitzien.. maar nog niet in de buurt van een cook & co geweest..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

4 Laatst bewerkt door Natasja-uit-Son (09-05-2010 20:37)

Hij is ook te koop bij Cook and Co, die kookwinkel die her en der door het land zit.  Ik geloof wel dat ie daar een stukje duurder is.

Ik had 'm voor mezelf ook al op het lijstje staan, lijkt me erg makkelijk als je een taart in meer dan 3 lagen wil snijden  :Y

Edit: Hahaha, spuit 11  :+

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

5 Laatst bewerkt door Lynniej (09-05-2010 20:41)

Haha ben nog nooit bij de Cook & Co geweest xD
Maar hij is dus ook in NL te koop  :cool: 
Op vele sites wordt hij verkocht voor 15 euro ofzo. Dan hebben wij em wel erg goedkoop gekocht xD

Ik vind em zelf wel erg handig indd!

Op een ander taartenbak-forum was niemand hier mee bekend :)

Ik zie deze indd op de site van Cook & Co staan :P Met de taartenlagen-schep.

6

Ja hij is bij Cook&Co te koop, maar wel voor het dubbele!
Ik dacht dat ik hier al gelezen hadden, dat de meesten het niet zo'n superding vonden...

Groetjes, Dorothea.

7

Heb een topic gevonden hierover, maar daar hebben ze het over dat je die taartlagen-schep door die gleuven moet duwen om die lagen te krijgen :')
Terwijl je daar t scherpe mes voor moet gebruiken xD
Dan ist wel logisch dat het niet goed werkt  O-)
Maar in NL zijn ze indd wel iets van 18 euro zie ik  :Y   
Dan zou ik het er ook niet zo snel voor over hebben om zo'n heel ding te kopen, dan zou ik sneller die taartzaag in huis halen xD