1

Onderwerp: Laceflower Topsy Turvy voor mama en Super Mario!

Hoihoi!
Ik wilde graag een speciale taart voor mijn moeder maken. Mijn eerste topsy ooit, maar ik wilde het er toch maar eens op wagen.  :) Viel me niet tegen. Heb wel de how to van Tom Poes gebruikt, erg fijne  ;) ! Toen ze ingesmeerd lagen, twijfelde ik wel even of het er uberhaupt wel uit zou gaan zien als een topsy, maar het resultaat vond ik toch wel leuk geworden. Denk dat ik een whimsey trouwens wel leuker vind om te zien door de schuine zijkanten....
Nou ja, gevuld met orecreme en abrikozenjam en een probeersel om Cookiedough van Ben & Jerry na te maken. Ik vond m erg lekker en het nabootsen was redelijk goed gelukt!

De mario was een opdracht, en vond ik erg leuk om te doen. (als je wat herkent, bedankt voor de inspiratie!!!)
Mario viel me mee, hoewel ik wel weer wat tijd kwijt was voor hij op mario leek :lol:
Gevuld met mokkacreme en vanillecreme met mokkaboontjes, en wederom oreocreme met abrikozenjam.
Nou genoeg geluld, hier komen de foto's:

Bedankt voor t kijken en de kritieken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHW4M8WJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EZ4QQGGG-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GP374KCM-D.jpg

Re: Laceflower Topsy Turvy voor mama en Super Mario!

Leuke taarten!
Mario is knap gemaakt!

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

3

Ik vind die topsy echt prachtig mooi!! En mario heel mooi geboetseerd!!

.. Want taart kan altijd!!

4

mooie taart! hoe heb je de cookiedough van ben en jerry nagemaakt??? vanillebotercreme met stukjes koek erdoor?

groetjes,
Yvonne

5

leuk die mario, goed gelukt de topsyturvy

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Ik heb patidess koekjes door de vanillecreme gedaan en laten rusten en bijdoen tot ik hem naar koekjesdeeg vond smaken, en daarna caramelstukjes en chocoladestukjes erdoor gedaan.
Ijs smaakt natuurlijk altijd iets anders dan creme, maar de smaak komt echt overeen!
Ik heb voor een bruidsopdracht dat verzoek gekregen, en had al twee mislukte pogingen gedaan, oa met jodenkoeken maar die leken niet echt.
HIj is erg lekker!

7

wauw goed idee! ik ga die vast eens gebruiken, want cookiedough vind ik wel lekker  :P

en de vanillecreme, hoe maak je die??? combineer je de vulling ergens anders mee of laat je het zo?

8

heel erg mooi!

Liefs, Zanoni

9

Twee hele leuke en mooie taarten,mario is echt heel erg in op het moment :Y

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

10

Ik maak gewoon botercreme van de hebsjopmix, die smaakt naar vanille( vind ik) en dan die ingredienten erbij. Heb net bij er nog over was een klein beetje verkruimelde jodenkoeken gedaan, maar weet niet wat ik daar nou van moet vinden. Wordt een beetje zanderig geheel. Ik laat t even staan tot morgenochtend en dan proef ik nog even.

Ik heb de vulling niet gecombineerd, omdat ik bij de smaak cookiedough geen jam vind passen. (maar dat heb ik bij best wel veel vullingen dat ik er geen enkele jam bij vind passen, dus dat zal mijn afwijking wel zijn  :rolleyes: )

Maar volgens mij kun je m best wel combineren met abrikozenjam ofzo, daar zit niet zoveel smaak aan. :lol:

Mario is inderdaad in he? Ik zie ze om de haverklap voorbijkomen. Ze zijn wel erg leuk om te maken die mariofiguurtjes.

11

kim, bedankt nog voor je antwoord :) ik had het deze week zo druk dat ik even dit topic vergeten was..

ik denk dat ik hem volgende week al ga uitproberen!