1

Onderwerp: heb een vraagje over Wilton Bake Even Strip

Wilton Bake Even Strip set/2 Small

ik heb ze dus ook maar snap er niet zo veel van. heb ze ergens bij gekregen. als ik nu het plaatsje van de hebshop bekijk dan doen ze het om het ijzeren stuk heen. wat is het nut daarvan. voorkomt bobbels staat er......

ben of heeeeeeel blond of toch niet ik weet het niet.

liefs ikkuhh

2

Re: heb een vraagje over Wilton Bake Even Strip

Als ik het goed begrepen heb, doe je die strips om je bakrand inderdaad. De achterliggende gedachte/werking is dat je biscuit mooi gelijkmatig omhoog komt en dat je daarmee een veelgehoorde "bult" bovenop je taart voorkomt.
Als ik het mis heb lees ik het straks vanzelf wel mee, hahah!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

3

Ik heb even het onderwerp van je vraag in de titel gezet, dat is wat uitnodigender voor diegene die er ervaring mee hebben.

De bake even strips zijn inderdaad bedoeld om je beslag gelijkmatig te laten rijzen. Ik gebruik ze bij vierkante bakvormen en heb dan geen last van laagblijvende hoeken. Ook blijft de buitenkant lichter, vind ik zelf ook wel mooi.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

oke dus aan de buitenkant van de taartvorm. nou zal het dan ook maar een gaan proberen. word hij dan ook net zo hoog als dat hij zonder zou worden???

liefs ikkuhh

5

Ik gebruik deze strips eigenlijk bij alle vormen (ik heb ook de grotere variant). Mijn taarten zijn altijd mooi hoog en er komt geen grote hobbel op.

Je maakt de strip goed nat, legt hem aan de buitenkant van de vorm en zet hem vast met het naaldje. Veel succes ermee!