1

Onderwerp: Hulp gevraagd: Starten met taarten maken... welke materialen nodig?

Lieve dames en heren,

Hierbij mijn allereerste bericht op het forum...
Ik wil graag zelf ook taarten gaan maken..
In het begin voor verjaardagen en om aan mensen kado te geven (verjaardag, moederdag oid, of zomaar bij de thee)..

Nu wilde ik aan jullie ervaren dames vragen wat ik absoluut nodig heb om een start te maken. Ik wil eerst gaan proberen om wat simpele puzzeltaarten te maken..
Ik kwam zelf al aan onderstaand lijstje.. Kunnen jullie aanvullen of opmerkingen geven?
Het is namelijk al een dure hobby om te beginnen... dus overal waar mijn 1e aankoop bespaard kan worden  :rolleyes:

Onwijs bedankt... en ik hoop dat ik ooit zo goed mag worden als jullie hier.. :-)

Materialen:
bakvorm
taartlagensnijder
spatel
handschoentjes
non stick roller
smoother
knife sn scribertool

Benodigdheden:
bakblikspray

Ingredienten:
mix voor biscuittaart
mix voor botercreme
fondant of marsepein (welke van de 2?)

Nodig of niet?
kleurstof
taart vullingen
smaakstoffen
tylose poeder

2

Re: Hulp gevraagd: Starten met taarten maken... welke materialen nodig?

Heb je de Faq al doorgelezen? Daar staat heel veel informatie. http://www.deleukstetaarten.nl/faq/64/W … de+taart?/ Hier staat wat je nodig hebt voor de eerste taart. Als roller kan je ook een pvcbuis op maat zagen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Er zijn hier heel veel topics over. En het is heel verschillend.
Ik zie op jou lijstje dingen staan die k na al die jaren nog niet heb :shh: , maar die andere wel als absoluut noodzakelijk vinden.

Ik ben begonnen met een bakblik, ingredienten (ook voor de vullingen bekleden), kleurstof, een aardappelschilmesje, een houten deegroller, een smoother een paar hele simpele uitstekers en de vein/flute tool.
Daar heb ik toch echt een hele hoop taarten mee gemaakt. Daarna ben ik langzaam aan (dat langzaam is wel versneld inmiddels  O-) )dingen gaan kopen. Goed kijken of je het ook gaat gebruiken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door boterkoekje (09-05-2010 15:49)

ik (die zelf BIJNA op beginners niveau zit  :shh: )denk dat je dit moet hebben standaard ;
- waterdichte bakvorm of bakpan
- plastic handschoentjes (als je je handen mooi wilt houden, ik doe zonder, de kleurstof is na 1/4 dagen weg )
-5 kleuren kleurstof ; geel, rood, blauw, zwart en wit . en niet die van de toko, het mloet een soort gel zijn zegmaar
-likeur of plakspul, mischien kun je daarvoor ook gewoon simpel glazuur gebruiken
- simpele versielsels, bijv. die potjes van doktr. oetker
( :o  zegt een beginner.....  :o )

INACTIEF

5

Ik ben ook een beginner  :Y  en had al bakblikken, spatel, pizzames in huis. Verder gekocht:
- taartzaag
- smoother
- flexibele snijplank van de Ikea (om uit te rollen/vormpjes te maken)
- vormpjes bij de Ikea en de Hema (eigenlijk kleivormpjes)
- kleurstof setje
- letteruitstekers
- bloemetjesuitstekers
- bolvorm Blanda van de Ikea

Voor biscuit gebruik ik het recept van deze site, dus niet van mix maar zelf afgewogen en daar heb ik goede resultaarten mee. Ook voor botercreme gebruik ik het recept, dus geen mix, en ik ben erg te spreken over de wat luchtigere/minder botersmaak hebbende meringuebotercreme. Daarvoor heb ik bij de Makro voor 3 euro een pak gepasteuriseerd eiwit gekocht en het restant ligt in mijn diepvries.

Ik gebruik fondant en dat kun je bijvoorbeeld zelf maken of kopen via een webshop of winkel voor bakkersspullen of zo. Taartvulling heb ik zelf gemaakt (banketbakkersroom van een pakje, slagroom, chocoladeganache, dat soort dingen). Tylose heb ik nog niet nodig gehad en smaakstoffen ook niet. Invetten van mijn bakblik doe ik met vloeibare boter of margarine en een siliconen kwastje. succes!

Groetjes van Bianca