1

Onderwerp: beslag bewaren

Hallo Allemaal,

Even een vraagje.
Stel ik maak gewoon biscuitbeslag. Maar nu blijkt mijn bakvorm niet groot genoeg te zijn.
Kan ik het beslag dat overblijft even bewaren? 't is ook zo zonde om weg te gooien.

Ik heb namelijk een klein bakvormpje maar weet niet precies hoeveel beslag ik nodig heb. Nu wil ik dus even uitproberen hoeveel ik nodig heb, en dan zodra het klaar is de rest van het beslag alsnog bakken.

Groetjes,
Anne

Re: beslag bewaren

Je zou ook even bij tabellen kunnen kijken (links)dan heb je ook niet over als het goed is. Of je het kan bewaren kan ik geen antwoord op geven. sorry.

3

Als ik te veel beslag heb gooi ik et in een kleine bakblik. en als de eerste taart klaar is gaat de kleine in de oven.  Maar gemaakte beslag kan je niet bijv in de koelkast bewaren voor een andere dag.. dag gaat niet goed. 

Wat je wel kan doen is meten hoeveel water in jou bakblik gaat... per halve liter heb je 1 ei nodig. heeft de blik bijv een inhoud van 1.5liters dan heb je 3 eieren 200 gram mix en 20ml water.

Als je echt precies wil zijn per 100ml heb je 10gram ei nodig.

4

Ik maak altijd 330 gr mix aan. Wat ik teveel overhou doe ik in een kleiner bakblikje. Zet ik tegelijk in de oven.
Zo heb ik altijd een kapseltje op voorraad voor een proeverij, of cakeballetjes, of om zelf eens een nieuwe smaak vulling uit te proberen!