1

Onderwerp: Randje onderlangs niet mooi...help!

Vandaag mijn eerste stiktaartje gemaakt, dagen bezig geweest met de strik, niet perfect maar wel aardig gelukt. Maar als ik de marsepein over mijn taart doe, en later het randje onderlangs wegsnij, krijg ik altijd een  lelijk randje langs de onderkant. Hoe moet ik dit aanpakken???

Heb trouwens ook geprobeerd een hogere biscuit deeg te maken, aanwijzingen gevolgd .... 10 min 140 graden, 10 min 160 graden, 10 min 180 graden..... mooi hoog en plof ingezakt, die mooie hoge bovenkant was hol !!! :(..........

Alvast bedankt voor alle tips en trucs!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Randje onderlangs niet mooi...help!

de zakt opdat de biscuit nog net niet gaar is...
verder de randje... dat is iets van oefenen of verbergen ;)  je heb heel veel mogelijkheden voor iets om de randje... bijv de straight frill cutters.. of pareltjes (zelf rollen of uit een mal) of een hele lange worstje maken of zelfs 2 en de samen draaien

3

Ik gebruik een pizzasnijder om het overtollige fondant weg te snijden.
Dat werkt heel makkelijk en je houd geen lelijk randje over.

4

Ik gebruik een mesje en dan schuin houden of een kleine pizza snijder. Rol dan een stuk langwerpig marsepein uit en dan maak je hele mooie sierranden met een Wilton Ribbon Cutter & Embosser set.
Die plak je er dan zo overheen en je hebt een prachtig afgewerkte onderkant.
Of je snijd een langwerpig stuk uit langs een lange lineaal en dan ga je erover heen met van die rollertjes met figuurtjes van de xenos.(verwisselbaar)
Succes verzekerd.

groetjes Christel

5

hoi,
ik heb pas ook van die lineaaltjes gekocht waarmee je mooie sierrandjes maak, ze zijn niet duur en het maakt de taart wel echt af vind ik!
Groetjes wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

6

Ontzettend bedankt voor alle snelle reacties en goede tips. Ik zal eens bij de xenos kijken :)

Leven is het meervoud van lef! (loesje)