1

Onderwerp: Royal icing mix

eerste keer dat ik royal icing gebruik, ik heb de royal icing mix gekocht en wil die nu klaar maken. ik heb 100 gram mix en 7,5 gram water en een beetje trex erin gedaan. Ben met de handmixer aan het mixen en het blijft gewoon kruimelig wat doe ik fout?
alvast bedankt
groetjes yvonne

Vanaf vandaag 04-03-2012 is onze winkel met fondant en bakmixen open in venlo, met zeer scherpe prijzen. Open van do en vr 12.00-17.3 en za 10.00-17.00.

2

Re: Royal icing mix

Heb je de mix gezeefd.. Dat helpt! (heel klein Beetje citroensap)
Succes!

zo hééérlijk ontspannend.....

3

ik doe altijd een beetje royal icing mix in een beker en op gevoel wat water erdoor, goed roeren met een lepel en evt wat extra water of mix toevoegen. ik heb het nog nooit met een mixer gedaan, lijkt me dat het dan alle kanten opstuift  :D

4

Hmm ik vraag me af welke mix van royal icing gebruik jij want bij royal icing hoef je geen Trex bij te doen  :Y
Als je botercreme wil maken dan is het wel verstandig om Trex bij de RI mix te doen
Eigelijk als je RI maak moet je altijd beginnen met wat er op de verpakking staan :Y  maar ieder huis is anders bijv bij mij thuis moet ik altijd meer water toevoegen want bij mij binnen is er heel weinig vocht in de lucht dus ik moet soms rond de 18 ml water toevoegen :s 
dus je moet gewoon met de RI spelen en ieder keer een klein beetje water aan de mix toevoegen als je te veel water toevoeg kan je altijd meer RI mix erbij doen en de mix echt 10 a 12 min  op de laagste stand mixen  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

5

trex pas toevoegen als de icing klaar is eigenlijk... maarja.. daar is het nu te laat voor. Ik moet ook altijd iets meer water toevoegen omdat het hier vrij droog is. Ik doe altijd eerst de hoeveelheid op de verpakking, en meng dat trouwens met de deeghaak, dat gaat perfect! Dan een paar druppels tegelijk erbij doen, totdat het goed is. Is het te dun, dan weer een beetje mix erbij. Pas als het klaar is, kun je er glycerine aan toevoegen zodat het soepel blijft, of water toevoegen om het te verdunnen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Bedankt voor jullie reacties ik zal het eens uit gaan proberen.

Groetjes yvonne

Vanaf vandaag 04-03-2012 is onze winkel met fondant en bakmixen open in venlo, met zeer scherpe prijzen. Open van do en vr 12.00-17.3 en za 10.00-17.00.