1

Onderwerp: Help! Help! Spoed!

Ik heb Koenie's aardbeienmousse laatst in grote hoeveelheden gemaakt en dat in gedeeltes ingevroren en nu wilde ik een taart vullen voor de verjaardag van mijn nichtje morgen en nu is hij helemaal dun geworden. Kan ik hem nog redden? Zo ja, hoe?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Help! Help! Spoed!

heb je het ontdooit in de microgolf?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: Help! Help! Spoed!

Nee, eerst in de koelkast en daarna het laatste stuk op het aanrecht. Ik zit nu als een dolle het forum af te speuren naar een alternatief, ik heb wel BBR en vlaaivulling, maar dat lijkt me zo zoet.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

4

Re: Help! Help! Spoed!

Als ik slagroom stijfklop (met klopfix) en dan een deel van de (redelijk vloeibare) mousse er door spatel, zou dat gaan?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Re: Help! Help! Spoed!

volgens mij komt dat dan wel goed

6

Re: Help! Help! Spoed!

Hoi Sigrid

Misschien een beetje van de vlaaivulling opwarmen, gelatine erdoor en dat dan weer door de mousse zodat het indikt?

Succes ermee

Groetjes Ingrid

7

Re: Help! Help! Spoed!

Heb je geen lemoncurd in huis? Dit maakt het geheel wat minder zoet! Of jam i.p.v. vlaaivulling? en i.p.v. bbr, zwitserse room maken van bbr met slagroom?
Mog je nog wat nodig hebben mag je wel wat van mij lenen hoor!
Succes in iedergeval!

8

Re: Help! Help! Spoed!

In principe is mousse niet geschikt om in de vriezen ivm volumerverlies, en dat komt dan niet meer goed. Helaas.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Re: Help! Help! Spoed!

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk maar zwitserse room gemaakt, maar dat vond ik eigenlijk nergens naar smaken (lag ongetwijfeld aan mij). Toen daar jam door gedaan, maar dat werd een beetje onbestemd van smaak. Toch maar de (dunne mousse) en slagroom + klopfix er door en toen was het opeens weer heel zoet :(. Nog meer (ongezoette) slagroom geklopt en die er door gespateld. Dat werd gelukkig lekker! Door al het gedoe liep ik wel vertraging op en rolde ik pas om 01.45 uur in bed en was ik nog steeds niet klaar. Vanmorgen alles afgemaakt en nu zijn ze inmiddels al opgepeuzeld en bestaan ze alleen nog in de show off :).
Iris, bedankt voor je aanbod trouwens! Erg aardig van je :Y.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!