1

Onderwerp: nog vers?

Ik heb binnenkort een bruidstaartopdracht.
Ik wil op wo-avond de taarten maken.
Donderdagavond bezorgen.
Vrijdag is de bruiloft.
Is het dan nog vers?
In de vriezer gaat niet ivm met vulling (verse aardbeien-slagroom).
En volgens mij werkt pearl spray ook niet bij invriezen.

Groetjes Ingrid

2

Re: nog vers?

Als je de slagroom woensdag pas gaat kopen is de taart echt nog wel een hele tijd lekker hoor. Zolang 'ie maar in de koelkast bewaard wordt natuurlijk.
Woensdag maken en vrijdag eten is heel standaard volgens mij qua dagen ertussen.

Eigen taart is goud waard!

3

Tja, Ik weet het niet.
Kun je niet op donderdag de taarten vullen en bekleden? Ik vind het voor een taart niet echt vers meer als hij eigenlijk al 2 dagen oud is.

Succes met het maken!!

Groetjes Gerien

4

@ grietje,

donderdag gaat niet.
Ik werk en kan met veel moeite rond 15:00 naar huis.
Erna ga ik meteen de taarten afleveren, aangezien dit ruim een uur rijden is.
Ik wilde ze eerst in de vriezer stoppen (vond de klant prima).
Maar las hier dat dit niet gaat met spray en aardbeien.

Groetjes Ingrid

5

je kan ook botercreme maken en daar de smaak slagroom aan toevoegen. de smaak is verkrijgbaar bij de webshop.

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

6

Kun je hem ook niet vrijdag afleveren? Of moet je dan ook werken?
Want dan zou je hem donderdagavond kunnen maken.

Groetjes Gerien

7

@taartschuur, ben zelf niet zo'n fan van patidess. Heb de champagnesmaak in huis en vind hem echt vies.

@grietje, ik werk fulltime. en er staat al vast dat ik het donderdag af ga leveren.

Groetjes Ingrid

8

Ik denk dat het voor de versheid van je kapsel niet uitmaakt. Ik zelf zou de slagroom niet echt vertrouwen. Ik laat slagroom ook voor eigen gebruik niet 2 dagen in een koeling staan.
Maar tja het is persoonlijk he.

Misschien toch met het bruidspaar overleggen over de vulling?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

nou willen ze bij andere taarten de vulling mascarpone-lemoncurd is dat dan wel veilig of eigenlijk hetzelfde verhaal als de slagroom?

Groetjes Ingrid

10

Ik heb nog nooit een vulling met mascarpone gemaakt (de lemoncurd ook niet, maar dat is een soort jam volgens mij en dus echt geen probleem). Ik weet niet hoelang mascarpone geopend in de koeling houdbaar is dus dat moet je even op de verpakking kijken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.