1

Onderwerp: FI Molds Misc Border [hulpvraag]

hoe gebruik je deze het best?

ik heb deze mold aangeschaft in de veronderstelling dat ie zo makkelijk was als de parelmold maar ik krijg niet op een handige, nette en snelle manier hier marsepein in zonder dat het verschuift, afbreekt, lelijk wordt.

weet iemand hoe je deze mold het best kunt gebruiken?
ik weet wel hoe je er mee om moet gaan als je eenmaal de marsepein netjes gladafgestreken zodat er geen rafels meer aan zitten....in de vriezer... om het er netjes uit te krijgen, maar  ERIN?????
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/br106.jpg
wie o wie heeft voor deze mold handige tips?

thanks....
Olga

Re: FI Molds Misc Border [hulpvraag]

oww, hier ben ik ook benieuwd naar.. zit te twijfelen om hem aan te schaffen.
maar als het niet fijn werkt dan neem ik hem niet!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

Zeer herkenbaar! Ik heb een keer hetzelfde gevraagd, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75174

4

ik had nog gezocht of iemand deze vraag al had gedeponeerd maar ik kon niet vinden.....

5 Laatst bewerkt door Glamour (06-05-2010 15:02)

Ik heb hem ook, en is idd niet altijd even makkelijk om te gebruiken. De manier die het beste werkt voor mij... de onderste: sugargun pakken, grootste rondje erin. Twee of drie slierten uitpersen en in de mal leggen, aandrukken en met een heel klein paletmesje nog de overtolligheden wegwerken, dan de vriezer in, en de rest weet je.

De bovenste vind ik een draaaaamaaaaa. Maar gaat op zich wel op onderstaande manier, met ovaaltjes. Hij breekt alleen zo snel op de verbindingen...

De middelste; bolletjes rollen (kleintjes en iets grotere), dan in de mal op een rijtje, aandrukken en zorgen dat ze aansluiten, dan in de vriezer etc.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Ik heb hem ook, maar hij is inderdaad lastig. Probeer precies genoeg marsepein/fondant te nemen, dan hoef je niets af te snijden. Ik doe de marsepein er in, is het teveel, dan haal ik alles er weer uit en begin van voor af aan. Net zo lang tot het precies genoeg is. Na een paar keer weet je wel hoeveel je nodig hebt  ;)  en de vriezer in.
Gebruik goed crisco aan je vingers bij het er in doen, dat scheelt een stuk  :) .
De bovenste is inderdaad erg kwetsbaar op de overgangen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7 Laatst bewerkt door Olga'74 (06-05-2010 18:31)

na wat proberen denk ik dat ik mogelijk het een oplossing heb gevonden. het blijft een onhandig ding en als ik dat geweten had had ik 'm denk ik niet gekocht, maar nu ik 'm heb wil ik 'm zo praktisch mogelijk kunnen gebruiken.

wat ik fijn vind aan de parelmold dat je 'm met je vingers de rafels kunt verwijderen. maar bij deze mold plakt alles al aan je vingers als je er naar kijkt.

maar........ huishoudfolie er over en je kunt de hoeveelheden er redelijk in wrijven zonder dat het direct schuift.

dus
1 zo mogelijk de juiste hoeveelheid er in doen, beetje verdelen
2 huishoudfolie er over en wrijven, volgens mij als ie dan even verschuift en je drukt weer heel stevig aan dan zit het patroon goed
3 door folie rafels er afhalen, of heel voorzichtig met puntje tooltje verwijderen
4 in de vriezer (dat heb ik nog niet geprobeerd maar ik ga er vanuit dat dat het zelfde werk.
5 klaar is clara

ik heb ze alle 3 geprobeerd en de bloemetjes en het bandje gaan redelijk goed, de bovenste blijft behelpen maar is niet onmogelijk (wat ik vanmiddag nog wel dacht)

.... ik voel me nu iets blijer met deze mold  :/

(nog handigere tips blijven welkom)

8

Hij is trouwens wel erg leuk met chocolade te vullen! Tip! ;)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

Glamour schreef:

Hij is trouwens wel erg leuk met chocolade te vullen! Tip! ;)

die gedachte had ik inderdaad al, maar ik wil ook wel graag dat ie goed werkt voor marsepein. binnen kort taart maken dus ik zal uitproberen.